خبرگزاری کار ایران

مسعود قاسمی مطرح کرد:

لزوم گسترش همکاری تجاری ایران و استرالیا در پسابرجام

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۹۲۴

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به لزوم استفاده از فضای ایجاد شده در پسابرجام، بر لزوم توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و استرالیا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، مسعود قاسمی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان البرز با رئیس اتاق مشترک استرالیا و ایران گفت: ایران، دنبال مطرح کردن ظرفیت‌ها و بسترهای اقتصادی خود و برگشت به سال‌های قبل از تحریم است و تلاش می‌کند همچنان جایگاه خود را به عنوان مسیری استراتژیک برای تجارت میان غرب و شرق مطرح و ارتقاء و تثبیت کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه متاسفانه دوران تحریم، فعالیت‌های تجاری ایران با کشورهای خارج، با تنگناها و مشکلات فراوانی همراه بود، افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هماهنگی بیشتر سایر کشورها، ادبیات تجاری سال‌های تحریم را تغییر و با تجارت آزاد و رقابت‌پذیر در سطح بین‌الملل، ایران را به جایگاه اصلی و تاثیرگذار خود در سطح منطقه و جهان برسانیم.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بین استان البرز و استرالیا خاطرنشان کرد: در دوران تحریم‌های ظالمانه، همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور با مشکلات عدیده‌ای همراه بود اما در حال حاضر با از بین رفتن تحریم‌ها، ما خواهان بسترسازی تجاری بین دو کشور، در شرایط برد-برد هستیم.

قاسمی با اشاره به ظرفیت های تولیدی و اقتصادی البرز گفت: این استان، با برخورداری از حدود 3500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک، از قطب‌های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به لزوم استفاده از فضای پسابرجام، برای گسترش مناسبات دوستانه اقتصادی ایران با سایر کشورها افزود: خوشبختانه، با فضای مناسبی که در پسابرجام ایجاد شده، شاهد حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلفی همچون اوکراین، بوسنی، ایتالیا، فرانسه، کرواسی، استونی، پرتقال، تایوان و هند در البرز بودیم که این موضوع نوید بخش آینده اقتصادی مناسبی برای این استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، فضای مناسبی برای گسترش ارتباطات تجاری در البرز فراهم شده، افزود: تلاش اتاق بازرگانی البرز بر این است به عنوان تنها مرجع رسمی و قانونی بخش‌خصوصی استان، پل ارتباطی مطمئنی بین صاحبان صنایع داخلی و خارجی برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز