خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد:

توزیع 6 هزار عدد ماسک بین مردم توفان زده سیستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع ۶ هزار و ۳۵۰ عدد ماسک و هزار و ۶۴ سبد غذایی در ۲ توفان گرد و خاک اخیر بین مردم توفان زده شمال استان (سیستان) خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر سیستان و بلوچستان، رسول راشکی اظهار داشت: از 20 تا 31 مرداد در مناطق شمالی استان 2 پدیده توفان گرد و خاک رخ داد که 6 هزار و 350 عدد ماسک و هزار و 64 سبد غذایی بین مردم توفان زده  شهرستان های زابل و هیرمند توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان نیروهای امدادی در آماده باش کامل بسر می‌برند تا در کمترین زمان خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: هم‌اکنون غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به‌عنوان عوامل بروز بیماری های ریوی به بیش از حد مجاز رسیده است و شرایط منطقه را بحرانی کرده است.

راشکی با اشاره به اینکه امدادرسانی در پنج روستای منطقه سیستان با توجه به جغرافیای مستعد طوفان و گرد و خاک توسط 10 تیم امدادی ارائه شده است، تصریح کرد: اجتناب از بادهای 120 روزه سیستان امکان‌پذیر نیست و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی گفت: بر طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان همچنان تا پایان هفته در سیستان ادامه دارد که لازم است کودکان، سالمندان و بیماران در صورت لزوم از منزل خارج نشوند تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

کد خبر : ۴۰۲۹۳۶