خبرگزاری کار ایران

ادامه واکنش ها به طرح استیضاح شهردار رشت:

استیضاح شهردار رشت بر خلاف نظر قاطبه شهروندان است/ برخی اعضای شورای شهر رشت به نظرات شهروندان بی توجهند

رشت با تفکرات دکتر ثابت قدم دچار تغییرات ماهوی و کالبدی بسیاری شده است و به طور حتم هر تغییری مخالفتهایی را در پی خواهد داشت و نمی توان همه تلاشها و سازندگی را نادیده گرفت.

آرمان پورقربانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت گفت: قاطبه شهروندان رشت با استیضاح شهردار مخالفند.

وی با اشاره به کمیت و کیفیت اتفاقات عمرانی و مدیریتی در رشت در زمان شهرداری ثابت قدم گفت: شهر رشت سالها درگیر رخوت و سستی بوده و به دلایل نبود مدیریت جامع، مقتدر و هدفمند دچار روزمرگی و پسرفت شده بود.

مشاور فرماندار رشت افزود: مدتها بود با شهردارانی روبرو بودیم که بزرگترین کارشان این بود که پشت میزشان بنشینند و حقوق ماهیانه بیش از سه هزار پرسنل شهرداری را پرداخت کنند که گویی شهرداری وظیفه‌ای جز این ندارد.

پورقربانی با مقایسه توسعه شهری رشت با شهرهای همسان و هم سطح گفت: شهر باران به آنچه شایسته خود بود نرسید و تصمیمات بزرگ ثابت قدم برای رشت نوید روزهای خوبی را می دهد.

پورقربانی با تاکید بر همراهی مجموعه استانداری و دیگر ارکان دولت تدبیر و امید با برنامه های شهردار اضافه کرد: قطعاً مجموعه مدیریتی دولت تدبیر و امید در کنار قاطبه شهروندان مدافع تصمیمات مدیریتی شهردار متخصص و جوان رشت خواهند بود.

وی تاکید کرد: قطعاً این حمایت به معنای تایید صددرصد تمامی جزییات برنامه های اجرایی نبوده و ممکن است نقاط ضعف و مشکلاتی در برخی موارد مشاهده شود، اما این مشکلات نباید منجر به تصمیمی مبنی بر توقف روند کلی توسعه رشت شود.

مشاور فرماندار رشت افزود: رشت با تفکرات دکتر ثابت قدم دچار تغییرات ماهوی و کالبدی بسیاری شده است و به طور حتم هر تغییری مخالفت‌هایی را در پی خواهد داشت و نمی‌توان همه تلاشها و سازندگی را نادیده گرفت.

وی با ذکر مثالی در حوزه ساخت پارکها در نقاط مختلف رشت گفت: وعده ساخت بیش از 60 پارک تا پایان سال توسط شهرداری محقق می شود که می توان این آمار را با تعداد کل پارکهای موجود در رشت مقایسه کرد تا میزان تلاش و تحرک مدیران شهرداری آشکار شود.

پورقربانی با اشاره به مخالفت‌هایی که در ابتدا با طرح پیاده راه اعلم الهدی بود گفت: دیدیم پس از مدت کوتاهی کسبه با توجه به رونقی که متوجه کسب و کارشان شد از این پروژه تقدیر کردند.

وی افزود: امروز رشت تبدیل به یک کارگاه شده و برون داد عملکرد شهردار، برای شهروندان قابل لمس است.

پورقربانی گفت: این شهر دست کم در چند دهه اخیر این حجم از عملیات عمرانی و فرهنگی را به خود ندیده بود و پس از سالها مردم این دیار وجود یک شهردار توانمند و برنامه محور را حس می کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها حدود 9 ماه به برگزاری انتخابات شوراهای شهر باقی مانده این پرسش را مطرح کرد که آیا استیضاح کنندگان به این مهم فکر کرده اند که در این مدت چه اتفاقی برای رشت افتاده و در این بازه زمانی، استیضاح  چه پیامدهایی برای شهر رشت خواهد داشت.

مشاور فرماندار رشت در پایان با اشاره به حمایت گسترده مردم، خاصه متخصصین شهر رشت از ثابت قدم گفت: استیضاح شهردار فعلی استیضاح یک فرد نیست، بلکه مخالفت با روند توسعه شهر رشت است و امیدوارم اعضای شورا تصمیم مدبرانه ای اتخاذ کنند تا آرزوهای بلند مردم رشت بر باد نرود.

کد خبر : ۳۹۷۲۱۹