خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر ارشاد در زنجان مطرح شد؛

همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه فرهنگ نقش دارند/ انجمن‌های استان‌زنجان اواخر شهریورماه ثبت می‌شوند

معاون وزیر ارشاد، بودجه فعالیت‌های حوزه‌های مختلف وزارتخانه را کم عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ نقش دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی‌اصغر کار اندیش شامگاه امروز در جمع اصحاب هنرو فرهنگ و رسانه با اشاره به دستاوردهای 25 سفر به استان‌ها گفت: اصحاب فرهنگ و هنر مواجه با مشکلات ریز و درشت جامعه هستند که مسئولان با این موارد ریز درگیر نبودند.

کار اندیش، با بیان این اینکه انقلاب ایران انقلاب فرهنگی بوده، افزود: آزادی بیان یکی از این مسائل در این زمینه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به قانون‌مندی کشور برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری اظهارداشت: همه در این راستا تابع نظر مقام معظم رهبری هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه در کشور 26 دستگاه بودجه حوزه فرهنگ می‌گیرند، گفت: سازما‌ن‌های غیر دولتی حوزه فرهنگ بیشترین بودجه فرهنگی را اخذ می‌کنند.

کار اندیش، بودجه  فعالیت‌های حوزه‌های مختلف وزارت‌ارشاد را کم عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ نقش دارند.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های وزارت‌ارشاد را حمایت جدی از انجمن‌های استانی دانست و گفت: این مجموعه دارای حمایت‌های ویژه از هنرمندان فاخر بوده  است.

کار اندیش، درباره بیمه هنرمندان نیز اضافه کرد: اعتبار صندوق بیمه به سه برابر رسیده است.

این مسئول فرهنگی کشور در زنجان با اشاره به 47 هزار بیمه شده در صندوق حکایت از هنرمندان اظهارداشت: بزودی  افراد جدید برای تحت پوشش بیمه هنرمندان وارد لیست این گروه در کشور می‌شوند.

وی همچنین در حوزه آموزش نیز با یادآوری اینکه وزارت آمادگی کلاس‌های تخصصی برای هنرمندان را در سطح کشور دارد، گفت: اداره ارشاد شهرستان‌های کشور دارای بدترین موقعیت با مشکلات جدی در کشور مواجه هستند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به حمایت از مطبوعات، امور فرهنگی و سینما نیز گفت: در حوزه رسانه‌های مجازی و دیجیتال اقداماتی بی‌نظیر در سطح کشور انجام گرفته است.

کار اندیش در پایان سخنان خود اضافه کرد: شاهد افزایش 35 درصدی رقم اعتبارات دراین زمینه بودیم که این رقم کفاف این حوزه را نمی دهد.

در ادامه این نشست، ناصر مقدم ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به وجود 34انجمن در 8شهرستان استان زنجان،  گفت: استان زنجان خانه‌هنرمندان، خانه مطبوعات و اتحادیه تشکل‌های موسسات قرآنی سه تشکل فراگیر استان هستند.

مقدم با اشاره به  مجموعه فعالیت‌ها در این راستا، گفت: تمام انجمن‌ها اواخر شهریورماه سال‌جاری ثبت خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت 25 موسسه قرآنی دراستان گفت: استان زنجان با مشکلات عدیده مالی در این راستا مواجه بوده است.

وی، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ها در این زمینه با انجمن‌ها یادآور شد:  تا به امروز هزینه‌ای در این زمینه به انجمن‌ها پرداخت نشده است.

مقدم استان زنجان را دارای فعالیت‌های گسترده فرهنگ و هنر دانست و گفت: استان زنجان با وجود تنگناها و کمبودها داری عملکرد مطلوب دراین بخش بوده است.

مدیرکل تشکل‌های قرآنی زنجان نیز ضروت حمایت از تشکل‌های قرآنی را مهم دانست و گفت: بیمه فعالان قرانی جزو مهمترین اقدامات است.

ولی‌اله رحیمی عدم اخذ مالیات در این فعالیت‌ها را مهم برشمرد وگفت: افزایش سرانه آزمون‌های قرآنی کفاف امورات را نمی‌دهد.

محمود نظرعلیان، مدیرعامل خانه هنرمندان، خانه هنرمندان زنجان را سومین خانه کشور برشمرد و گفت: حمایت‌های مالی و تعریف بودجه برای این خانه باعث توسعه و رونق بیشتر این خانه‌ها خواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات استان‌زنجان نیز با اشاره به تاثیرگذاری مطبوعات استان زنجان در سطح کشور و استان، اظهارداشت: نشریات استان زنجان فاقد نیروهای متخصص حرفه‌ای است.

ناصری با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی مطبوعات گفت: ضروری است مشکلات خانه مطبوعات در حوزه‌های مالی و بیمه‌ای حل شود.

کد خبر : ۳۹۲۷۶۷