خبرگزاری کار ایران

رئیس بانک رفاه کارگران شعبه لامرد اعلام کرد:

آمادگی همکاری بانک رفاه با خانه کارگر در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به کارگران

عصر امروز حسینی رئیس شعبه تامین اجتماعی لامرد ،تکاپو رئیس بانک رفاه کارگران شعبه لامرد و غلامزاده مسئول بازرسی شعبه تامین اجتماعی لامرد از خانه کارگر لامرد و مُهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حسینی رئیس شعبه تامین اجتماعی لامرد ضمن تبریک به مناسبت هفته تأمین اجتماعی و تقدیر از هیات اجرایی خانه کارگر در تشکیل ستاد بزرگداشت هفته تامین اجتماعی افزود: خانه کارگر لامرد و مهر در چند سال اخیر به صورت مسنجم در آگاهی‌بخشی به کارگران و ارائه خدمات صنفی به آنان موفق بوده است و امروز وقتی کارگری به تامین اجتماعی مراجعه می‌کند حداقل بخشی از مراحل اداری را به خوبی می‌داند به این دلیل که تشکیلات خانه کارگر  به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی لامرد ارتباط بسیار خوبی با این شعبه دارد و ان‌شاءالله این تعامل ادامه پیدا کند و شعبه تامین اجتماعی هم تا آنجا که بتواند مطالبات کارگران و بازنشستگان را  پیگیری خواهد کرد.

حسینی اضافه کرد: خانه کارگر دارای ظرفیت سیاسی و اجتماعی بسیار بالایی است و روند سریع روبه رشد تشکیلات خانه کارگر لامرد و مهر را در این چندساله شاهد بودیم.

در ادامه تکاپور رئیس بانک رفاه کارگران با بیان توضیحاتی از تاریخچه بانک رفاه بیان داشت: بانک رفاه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های کارگران 27 مرداد سال 1339 تشکیل و به ثبت رسید و از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه بانک رفاه متعلق به تامین اجتماعی و کارگران است، اضافه کرد: بانک رفاه کارگران شعبه لامرد آمادگی دارد در زمینه تسهیلات قرض الحسنه همکاری های خوبی را با تشکیلات خانه کارگر داشته باشد.

در ادامه عبدالرضا غلامزاده مسئول بازرسی تامین‌اجتماعی لامرد با بیان اینکه خانه کارگر، تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی همکاری‌های مسنجمی در تحقق مطالبات کارگری داشته باشند، گفت: متأسفانه کارفرمایان با این دیدگاه که اگر سابقه کار در واحد تولیدی یا کارگاه افزایش پیدا کند و بایستی مطالبات آنان را بطور کامل پرداخت کنند و از ترس پرداخت مطالبات، نسبت به اخراج کارگران اقدام می‌کنند که این نهادها همکاری کنند تا این برداشت بد در روابط کارگری و کارفرمایی اصلاح شود.

روحی دبیرخانه کارگر در این نشست ضمن قدردانی از همکاری بانک رفاه کارگران و شعبه تامین اجتماعی اظهار داشت: آموزش کارگران و خانواده آنان یکی از راهبردهای اصلی تشکیلات در سال جاری با فعالیت مرکز آموزش کوتاه مدت خانه کارگر ، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لامرد و راه‌اندازی مهدکودک پیش دبستانی از مهرماه بوده است.

رئیس بانک رفاه کارگران شعبه لامرد، رئیس شعبه تامین اجتماعی لامرد و مسئول بازرسی تامین اجتماعی لامرد از واحد های بیمه و درمان و کلاس‌های آموزشی بازدید کردند و در جریان روند کار اجرایی تشکیلات خانه کارگر قرار گرفتند.

مسئولان پس از آن نشستی را در دفتر خبرگزاری ایلنا جنوب فارس برگزار کردند و درباره ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر : ۳۹۰۴۰۰