خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان:

رویکرد دولت تدبیر و امید تغییر نگاه سیاسی-امنیتی به فرهنگی-اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۷۰۴

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: آنچه در رویکرد دولت تدبیر و امید در فرمانداری کاشان و در بحث های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، تغییر نگاه از سیاسی- امنیتی به فرهنگی- اجتماعی است.

به  گزارش خبرنگار ایلنا در  کاشان، حمید رضا مومنیان در جلسه ساماندهی امور جوانان که با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری کاشان تشکیل شد با بیان این مطلب گفت: ضروری است جوانان احساس کنند کارها به عهده آنان واگذار شده است. کنکاش در حوزه خصوصی و اقدامات سلبی موجب رویگردانی جوانان از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی می شود.

 مومنیان افزود: اکنون در کاشان و در حوزه جوانان دو فرصت فراهم شده است؛ یکی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در فعالیت فرهنگی و اجتماعی است. وقتی صحبت از فعالیت های فرهنگی می‌کنیم به این معنا نیست که سازمان یا نهاد رسمی یا دولتی دوره یا کلاس هایی برگزار کند و افرادی نیز در آن شرکت کنند و آن را به عنوان گزارش عملکرد اطلاع رسانی نمایند. بلکه ضروری است نهادها و سازمان ها برای ورود بخش خصوصی برای آموزش ها عمومی و فعالیت های فرهنگی اقدامات اولیه و لازم را انجام دهند و شرایط را مهیا کنند تا در چارچوب ضوابط و قوانین ، فضای رقابتی در اختیار مردم قرار گیرد و به فعالیت هایی پرداخته شود که مورد نیاز مردم است .

وی تأکید کرد: آموزش های رقابتی بر اساس تقاضای مخاطب در قالب یک فرآیند مستمر تعریف می شود و بسیار با ارزش تر از کلاس ها و دوره های نصف و نیمه ای است که توسط سازمان های مختلف ارائه می شود، چون فرصت انتخاب در اختیار مردم قرار گرفته و بر اساس نیازهای مردم محقق شده است.

مومنیان افزود: ضروری است به تقاضا محور بودن برنامه ها توجه جدی نشان بدهیم. نیاز مخاطب را شناسایی کرده و برنامه را بر اساس آن استوار کنیم. بسیاری از برنامه هایی که اجرا می شود برای جلب مخاطب آن التماس می کنند. علت آن است که در تعریف آن دقت لازم را به خرج نداده ایم. این برنامه‌ها بر اساس سفارش موضوع نیست بلکه بر اساس عادات سازمانی و بی توجه به علایق و نیازهای مردم تعریف شده است.

سرپرست فرمانداری کاشان افزود: فرصت دوم، استفاده از ظرفیت های سازمان ها و تشکل های مردمی است که بر اساس علاقه جوانان در حوزه های مختلف انجام می شود. ظرفیت های رسمی و دولتی تکافوی نیاز شهرستان در حوزه های مختلف را نمی کند و ضروری است تا فضا را برای ورود و حضور مردم و جوانان فراهم کنیم.

مومنیان تأکید کرد: برای ورود جوانان و مردم در عرصه سازندگی ، فرهنگی و اجتماعی الزاماتی وجود دارد که مهم ترین آن تغییر دیدگاه است. بر این اساس ادارات دولتی خیلی از کارهای را که قبلاً انجام داده اند باید کنار بگذارند. نباید به دور جوانان دیوار بی اعتمادی کشیده شود. بعنوان نمونه یک کنسرت و جشن که در شهر برگزار می شود آنچنان به آن می تازند و حاشیه سازی می کنند که برگزارکننده از انجام آن منصرف می شود. البته گاهی هم به برنامه ها اشکالاتی وارد است که باید آسیب شناسی کرده و به جای پاک کردن صورت مسئله نسبت به رفع مشکلات احتمالی با سعه صدر و مهربانی اقدام کنیم.

وی یادآور شد: نقد فیلمی در سینما گذاشته شد. این قدر حاشیه برای آن درست کردند که همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد. این‌ها ظرفیت سوزی و منکوب کردن ظرفیت های جوانان در شهرستان و منطقه است. فرصت هایی که می تواند توسط جوانان با رفع آسیب ها و اشکالات احتمالی منشاء کارهای موثر در جامعه گردد.

سرپرست فرمانداری کاشان افزود: ضروری است به جوانان فرصت عرض اندام بدهیم. به جوانان این حس را بدهیم که اگر توانایی دارند مورد احترام واقع می شوند. ارزش گذاری به اقدام آقای محمدرضا جعفری قهرمان وشوی جهان در اهدای مدال های جهانی و نشانهای قهرمانی به موسسه خیریه، نمونه ای از احترام گذاشتن به اقدامات ارزشی جوانان است که می تواند در ارتقای فرهنگی جامعه و تکریم روحیه ایثار و فداکاری موثر باشد.

مومنیان گفت: برنامه‌ریزی در حوزه جوانان باید به گونه ای رقم خورد که هم برای تدوین کننده و متولی برنامه ها و هم استفاده کننده مقرون به صرفه باشد. باید اقدامات را هزینه فایده کنیم و برنامه ها را بر اساس آن تنظیم و عملیاتی نماییم. ولی متأسفانه اکنون به واسطه بی دقتی و عدم مدیریت جامع فرهنگی هزینه های گرانی برای انجام کارهای ارزان پرداخت می شود که ضروری است بعنوان یک آسیب و اشکال مورد توجه قرار گرفته و رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز