خبرگزاری کار ایران

کادر درمانی در نشست‌خبری عنوان کرد

آخرین روند درمان آیت‌الله واعظ طبسی/ وضعیت راضی‌کننده آیت‌الله

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۰۵۹

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند درمان آیت‌الله طبسی در واحد مراقبت‌های ویژه اورژانس بیمارستان امام‌رضا(ع) به خوبی پیش رفته است.

به گزارش ایلنا، قاسم سلطانی در نشست‌خبری که به منظور تشریح وضعیت جسمانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ساعت 15 روز گذشته وی توسط واحد اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند و روند درمان‌شان با اشراف وزیر محترم بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظر کادر پزشکی بیمارستان آغاز شد.

سلطانی با بیان اینکه طبق گزارش واحد اورژانس، آیت‌الله واعظ طبسی در منزل احیای قلبی شده‌اند، عنوان کرد: در زمان مراجعه به بیمارستان فشار و نبض داشتند. البته در مدت حضور در بیمارستان نیز برخی مشکلات به وجود آمد که کادر درمانی کامل آنها را رفع کردند.

وی با بیان اینکه در ابتدا وضعیت آیت‌الله طبسی بحرانی بود، افزود: به لطف خداوند متعال، تمام اقدامات اولیه توسط کادر پزشکی انجام شد و در حال حاضر از نظر کلی شرایط پایداری برای ایشان به وجود آمده است. در حال حاضر وضعیت کلی ایشان راضی‌کننده است.

این فوق تخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه درباره وضعیت هوشیاری آیت‌الله طبسی اظهار داشت: با توجه به داروهای بیهوشی که استفاده شده، ایشان در حال حاضر هوشیار نیستند ولی تنفس دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عمل جراحی نیز انجام خواهد شد، گفت: فعلا احتمال انجام عمل جراحی وجود ندارد.

سلطانی درباره عوارض مغزی احتمالی نیز این‌طور توضیح داد: هیچ مشکل مغزی تایید شده‌ای تا این لحظه وجود ندارد. البته برای تشخیص وجود عوارض مغزی باید آزمایش‌های تکمیلی، سی تی اسکن و ام آر آی انجام شود که در حال حاضر با توجه به شرایط، جا به جایی ایشان برای انجام این آزمایشات به صلاح نیست.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات لازم برای درمان آیت‌الله واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) موجود است، گفت: هم چنین با هماهنگی آستان‌قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی از تمام ظرفیت‌های موجود و هم چنین مشاوره پزشکان مجرب مشهد و تهران استفاده شده است.

وضعیت کلی بهتر است

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز در این نشست‌خبری با اشاره به روند درمانی طی شده، تصریح کرد: به همت کادر پزشکی مجرب حاضر در بیمارستان امام‌رضا(ع)، شرایط جسمی آیت‌الله واعظ طبسی به حالت پایدار رسیده و وضعیت با ثباتی ایجاد شده است.

هاشم‌زاده با تاکید بر اینکه وضعیت کلی و شرایط هوشیاری ایشان بهتر شده، گفت: اظهار نظر دقیق درباره شرایط جسمی آیت‌الله واعظ طبسی در ساعات آتی و روزهای آینده ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از داروهای بیهوشی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایشان در حال حاضر تحت تاثیر دارو هستند، نمی توانیم درباره سطح هوشیاری و عوارض مغزی اظهارنظر کنیم و این امر زمانی ممکن است که مصرف داروها متوقف شود.

هاشم‌زاده هم چنین در پاسخ به سوالی درباره سابقه مشکلات تنفسی آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: ایشان پیش از این هم مشکلات تنفسی داشته اند، ولی مشکل این بار حاد تر بوده و بیشتر هم طول کشیده است.

وی درباره وضعیت قلب آیت‌الله واعظ طبسی هم تاکید کرد: ایشان مشکل قلبی ندارند و قلب‌شان به خوبی کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز