خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین

تعطیلی کارخانه سیمان آبیک، در کاهش ریزگردها موثر بود

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تعطیلی کارخانه سیمان آبیک در کاهش ریزگردها مفید و موثر واقع شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ رضا گروسی صبح امروز افزود: کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها تعطیل شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌توان با تغییر سوخت نیروگاه شهید رجایی در آینده آلایندگی هوا را نیز تا حد قابل توجهی بر طرف کرد.

گروسی، درباره علت غبارآلود بودن هوای استان اظهار کرد: منشاء این ریزگردها مربوط به قسمت جنوب استان خوزستان و کشورهای عراق، کویت، سوریه و عربستان است.

وی بیان کرد: ریزگردها آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داد  و از ساعت 10 صبح روز(سه شنبه) با وزش باد غلضت ریزگردها بیشتر شد.

این مسئول گفت: دشت الله آباد بویین زهرا و آلاینده‌های نیروگاه شهید رجایی وضعیت هوای استان را نامطلوب کرد.

گروسی افزود: با کاهش وزش باد و بارندگی از روز چهارشنبه ریزگردها از استان خارج می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت پایش هوا در استان ابراز کرد: اکنون  سه شنبه براساس گزارش ایستگاه شاخص کیفیت هوا 190pm است و این هوا برای گروه‌های حساس در مرز هشدار قرار دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین از اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و اورژانس استان در مواقع بحران برای کمک به مردم خبر داد و توصیه کرد: گروه‌های حساس، افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی در روزهایی که هوای استان نامطلوب است از فعالیت طولانی در محیط باز اجتناب کنند.

کد خبر : ۳۴۹۹۲۸