خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

15 درصد کاندیداهای استان‌اصفهان اصلاح‌طلب هستند/ برخی نامزدها پنجه به صورت دولت می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۷۶

استاندار اصفهان گفت: می‌توان برآورد کرد در استان 65 درصد کاندیداها اصولگرا، 15 درصد اصلاح‌طلب و 20 درصد مستقل هستند.

به گزارش ایلنا، رسول زرگرپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آخرین آمار در استان اصفهان 394 نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس 20 نفر در استان رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: بالاترین تعداد کاندیدا در حوزه انتخابیه اصفهان با 157 نفر است که بنابر آن به ازای هر کرسی 31 نفر با هم رقابت می‌کنند، پس از آن حوزه انتخابیه نطنز و قمصر با 27 نفر به ازای هر کرسی است. کمترین میزان نیز در حوزه نجف‌آباد، اردستان و تیران و کرون داریم که به ازای هر کرسی 12 نفر است.

زرگرپور با اشاره به سن کاندیداها ادامه داد: جوان‌ترین کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه اصفهان و خور و بیابانک متولد سال 1364 و مسن‌ترین نامزد به حوزه اصفهان تعلق دارد که متولد 1325 است. 32 نفر از بانوان در میان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که بنابراین 8 درصد کاندیداها زن هستند. با تقریبی 20 درصدی می‌توان برآورد کرد که 65 درصد کاندیداها اصولگرا، 15 درصد اصلاح‌طلب و 20 درصد مستقل هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در مجلس خبرگان رهبری 11 نفر کاندیدای نهایی در استان‌اصفهان داریم. جوان‌ترین کاندیدای مجلس خبرگان رهبری متولد سال 1358 و مسن‌ترین آنها متولد سال 1312 است.

زرگرپور گفت: 70 هزار نفر در برگزاری انتخابات کار می‌کنند که به همه آنها آموزش لازم داده شد. 10 هزار نفر نیز برای 2747 حوزه انتخابیه پرسنل انتظامات هستند که بخشی از آن را نیروی انتظامی تأمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی وعده‌ها و قول‌هایی مربوط به حوزه قوای دیگر همچون قوه مجریه بدهند، ادامه داد: کاندیداها بر توانایی‌ها و برنامه‌های خود تأکید کنند، نه اینکه دیگران را تخریب کنند. متأسفانه گروهی از کاندیداها از این مسیر خارج شده و به نقد دولت به دور از انصاف پرداخته‌اند و بدون در نظر گرفتن شرایط و زمان و بدون رعایت انصاف چالش‌های استان را بدون مدنظر قرار دادن اتفاقات و کارهایی که برای رفع آنها در دولت فعلی انجام گرفته به نقد می‌پردازند. چالش‌های استان حاصل یک دهه بوده و به صورت یک یا دوساله خلق نشده، بنابراین رفع آنها نیز زمان می‌برد.

زرگرپور تصریح کرد: از آنها باید پرسید آیا دولت در این حوزه‌ها وارد نشده و آسیب‌شناسی نکرده و در ریل حل آنها قرار نگرفته؟ اگر دولت در این مسیر گام برداشته پس باید با آن همراهی و کمک کنند و در صورت وارد نشدن دولت به نقد بپردازند. البته بسیاری از کاندیداها برنامه‌ها و توانایی‌های خود را بیان کرده‌اند اما پنجه به صورت دولت کشیدن در این شرایط به دور از عدل و انصاف است.

استاندار اصفهان افزود: گفته‌ شده پساب انسانی بر زاینده‌رود ریخته می‌شود! این کار در هیچ نقطه‌ای از زاینده‌رود نیفتاده است. پس از اصفهان، پساب استاندارد تصفیه‌خانه با مجوز محیط‌زیست، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به جریان می‌افتد. گفتن این حرف به دور از ادب و انصاف و باعث تشویش ذهن مردم می‌شود.

زرگرپور ادامه داد: برخی بر آلودگی هوای اصفهان تأکید می‌کنند. اصفهان را با شاخص کیفی 120 با اهواز که 2700 است، مقایسه کنند. امسال 207 روز هوای سالم داشتیم درحالی‌که درگذشته 75 روز بوده است. البته هنوز نیاز به کار دارد اما نادیده گرفتن اتفاقاتی که افتاده درست نیست. 

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی و هماهنگی بیش‌تر به کار می‌پرداختند می‌توانستیم توسعه بیش‌تری با همراهی دولت در استان شاهد باشیم، اما نتوانستیم. امیدوارم در این انتخابات نتیجه‌ای رقم بخورد و مجموعه‌ای تشکیل شود که با همراهی یکدیگر بتوانیم در مراکز تصمیم‌گیری بهتر عمل کرده و از ظرفیتی که از آن بهره نبردیم، استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز