خبرگزاری کار ایران

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در قزوین

زنان از محورهای اصلی توسعه کشورها هستند

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: امام دید خوبی به حضور زنان داشت، در آن زمان زنان در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی داشتند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ آذر منصوری دیشب در جمع اصلاح‌طلبان قزوین در سالن اجتماعات عدل افزود: از آن جایی که رویکرد و برنامه‌های اساسی کشور ما بر پایه توسعه بنا شده است و از طرفی زنان 50 درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند به طور قطع نادیده گرفتن آنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، خود مانعی بزرگ در برابر چرخه توسعه است.

وی افزود: وقتی جریان‌سازی برای حضور زنان صورت نمی‌گیرد و زنان در متن و اصلِ برنامه ریزی‌ها و قانون‌گذاری‌ها نیستند واضح است که محور توسعه کامل نمی‌شود.

منصوری در جمع اصلاح‌طلبان گفت: زنان در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها 14 کرسی از صندلی‌های مجلس را به خود اختصاص داده‌اند و این اصلاً وضعیت مناسبی نیست.

این فعال سیاسی افزود: البته تفکرات زنان حاضر در مجلس هم مهم است و مسلماً زنانی مدنظر هستند که به فکر دیگر زنان و جامعه خود باشند، نه اینکه عملکرد آنها از صدها مردِ متعصب و ضدِ زن بدتر باشد. یا حداقل آن که تلاش بر این باشد تا مردانی به مجلس بروند که از حقوق زنان دفاع کنند و به آن احترام بگذارند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: تاریخ معاصر نشان داده که اصلاح‌طلبان منافع ملی را به خواسته‌ها و جهت‌گیری‌های جناحی ترجیح می‌دهند.

انتخابات تنها راه اصلاح است

حسین نقاشی، فعال سیاسی نیز در این همایش گفت: اولین چیزی که باید بدانیم و رعایت کنیم دفاع از نهاد انتخابات است، باید از نفسِ "رأی دادن" دفاع کرد؛ چون ما برای دموکراسی هزینه‌های زیادی داده‌ایم و فعالان سیاسی باید اولویت خود را حفظ و تحکیم نهاد انتخابات بدانند.

وی ادامه داد: یکی از شرایط انتخابات استاندارد و آزاد، برابری شرایط برای همه جناح‌ها برای حضور در انتخابات و تبلیغات است.

نقاشی با اظهار اینکه اکنون که می‌بینیم اصولگرایان با تمام ژنرال‌های خود وارد صحنه شده و حضور قوی پیدا کرده‌اند و منابع مالی خوبی هم دارند، افزود: در صورتی که بسیاری اصلاح‌طلبان نتوانستند تایید صلاحیت‌ها شوند، نباید ناامید گردند و اصلاح‌طلبان موظفند دل‌زدگی‌های ایجاد شده در این 37 سال را کاهش دهند و در برابر آن جریان مقاومت کنند.

نقاشی گفت: شاید این نوعی سیاست پوپولیستی به نظر بیاید اما حقیقت است که کسی که مشکلات مالی دارد و زیر خط فقر زندگی می‌کند، به شعارهای قشنگ و اعتلای فرهنگ و هنر توجهی ندارد لذا باید به نیازهای این اقشار اهمیت داد و در کنار آزادی‌های مدنی و سیاسی به دنبال مطرح کردنِ آزادی‌های مشاغل و بیمه بود.

عبادی: اصلاحات یک پروسه است

همچنین رحیم عبادی، مشاور رئیس جمهور دوره اصلاحات در همایش اصلاح‌طلبان در قزوین گفت: انقلاب اسلامی ایران برای تثبیت آرمان‌ها نیازمند نقد از درون است، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و برنامه ریزی‌های درخور و مناسب در این زمینه از اقدامات اصلی و اصلاحات راهی است که انقلاب را از بن بست خارج می‌کند.

عبادی افزود: ما اصلاح‌طلبان مسئولیت پذیریم و جامعه پویا و زنده را می‌پسندیم. در حالی که مشکل اصلی جریان رقیب ما دفاعِ گاه بیجا، یک جانبه و همیشگی از وضع موجود است.

وی ادامه داد: برای همین آن‌ها نگران شخصیت‌هایی مثل خاتمی و بزرگان دیگر هستند، افرادی که چیزی جز خیرخواهی در عملکردشان دیده نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهور دوره اصلاحات تصریح کرد: اصلاحات "قانون" را رکن اصلی می‌داند و بر این باور است که فصل الخطاب همه چیز مُر قانون است و و تنها راه اصلاح و تغییر امور همان برگزاری "انتخابات" است.

کسی با انتخابات قهر نمی‌کند

محمد علیخانی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان قزوین در همایش حامیان "حمیده زرآبادی" گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی عده زیادی از ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند، حتی خانواده شهدا و ایثارگران هم از این قاعده مستثنی نبودند.

وی افزود: چنانچه نمونه‌های زیادی از این افراد را ما در استان داریم. اما کسی با انتخابات قهر نکرده است، چرا که خرداد 92 تجربه خوبی برای ما بود که در آن عقلانیت، اعتدال و اصلاحات متحد شده و گام اول را برای تغییر و رفع مشکلات برداشتند.

علیخانی ادامه داد: فهرست کنونی اصلاح‌طلبان توسط بزرگان اصلاحات استان تأیید شده و از حامیان این جریان می‌خواهیم که به این لیست رأی دهند.

آمده‌ام تا اعتدال را جایگزین افراط و تفریط‌ها کنم

حمیده زرآبادی، کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قزوین در این همایش گفت: نیاکان من همواره مورد اعتماد مردم این شهر بوده‌اند و من آموخته‌ام که افراط و تفریط دو لبه شمشیر هستند؛ من برای حضور در این کارزار اعلام آمادگی کردم تا مجلس تک صدایی نباشد و معتقدم تنها راه اصلاح وضع کنونی، اعتدال و عقلانیت است.

زر آبادی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور نخبگان و جوانان و زنان در مجلس نیازمندیم؛ چرا که استان قزوین هنوز مهد بسیاری از هنرها و صنایع است و وقت آن ریسیده که به جایگاه واقعی خود باز گردد.

کد خبر : ۳۴۹۷۶۹