خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان مطرح کرد؛

وابستگی به نفت موجب عقب ماندگی اقتصادی کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۵۸

امام جمعه اصفهان وابستگی به نفت را موجب عقب افتادگی اقتصادی کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه قالی بافی ایران در جهان نمونه است باید در راستای اقتصاد مقاومتی این قبیل صنایع مورد توجه و حمایت بیشتر قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با فرماندار آران و بیدگل  و مسئولان بخش  کویرات در ابوزیدآباد ، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پیش رو بودن شهادت علی ابن موسی الرضا (ع با اشاره به برگزاری نمازجمعه در 800 نقطه کشور خاطر نشان کرد: در 82 نقطه استان نماز جمعه برگزار می شود که استان اصفهان بیشترین نمازجمعه را در سطح کشور برخوردار است و  خداوند را شاکریم که ابوزیدآباد امام جمعه ای بومی و از خود شهر دارد.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، با اشاره به مشکلاتی که امام جمعه، فرماندار، شهردار، بخش دار و رئیس شورای شهر ابوزیدآباد مطرح کردند، گفت: صحبت های بسیار درستی مطرح شد. چنین مشکلاتی در این بخش کویرات وجود دارد . بعضی از مشکلاتی که مرتبط به ادارات است، همچون راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش،از طریق همان ادارات و مسئولان استانی پیگیری شود و دفتر امام جمعه اصفهان نیز در حد توان پیگیر این مسائل خواهد بود.

امام جمعه اصفهان، منطقه کویری را منطقه ای کم آبی دانست و اظهار داشت: بیشتر شغل مردم این منطقه  کشاورزی است، اما در قدیم صرفا کشاورزی زندگی و مایحتاج آنها را تامین نمی کرد در کنار کشاورزی به کارهای دستی و صنایع دستی نیز مشغول بودند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان وابستگی به نفت را موجب عقب افتادگی اقتصادیکشور دانست و گفت: با توجه به اینکه قالی بافی ایرانی در جهان نمونه است،  لذا در راستای اقتصادی مقاومتی باید سالنی را به عنوان محیط کارگاهی و صنایع دستی ایجاد کنیم تا دختران و زنان در آنجا مشغول فعالیت شوند.

 طباطبایی نژاد، با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در مناطق کویری، اظهار داشت: افراد جویای کار می توانند کارهای فنی زیادی را در روستاها انجام دهند و کارهای تولیدی خود را به شهرها عرضه کنند.

نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود:بعضی از متقاضیان در روستاها هستند که زمین کشاورزی را دراختیار دارند ولی برای تغییر کاربری آن دچارمشکلاتی هستند و مسئولان مربوطه می بایست در این زمینه اقداماتی را انجام دهند تا این مشکل رفع شود و موجبات ایجاد کارگاه های صنعتی در منطقه شود.

در ابتدای این دیدار، امام جمعه ابوزیدآباد ضمن تشکر ازحضور نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه اصفهان و حجت الاسلام صالحیان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مسئولان شهرستان و بخش، مردم ابوزیدآباد و بخش کویرات را مردمی متدین و انقلابی دانست که نقش اساسی  را در انقلاب داشته اند.

وی پیرامون مشکلات و خواسته هایی که در این منطقه وجود دارد،خاطرنشان کرد: مشکلات این منطقه را در نامه ای تنظیم کردهایم که از امام جمعه اصفهان می خواهیم که به اطلاع استاندار اصفهان برساند که عنایت وی‍ژه ای به شهر و بخش کویرات داشته باشند.

حجت الاسلام  حسن مفرح زاده،احداث شهرک صنعتی و دوبانده شدن جاده ابوزیدآباد به کاشان را از مهمترین مشکلات این منطقه دانست و افزود: در توسعه مصلی و آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) این شهر کارها و اقداماتی صورت گرفته اما ادامه توسعه آن در وسع مردم این منطقه نیست ضمن اینکه ساخت دفتر و ستاد نیز از دیگر درخواست های مردم این منطقه است.

در ادامه فرماندارشهرستان آران و بیدگل،ضمن خیرمقدم به حضرت آیت الله طباطبایی نژاد و تسیلت بمناسبت سالروز رحلت پیامر اسلام(ص)و امام مجتبی(ع)،بخش کویرات را جزو دو بخش شهرستان آران بیدگل دانست و اظهار داشت: بخش کویرات از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم شهرستان آران و بیدگل است که این بخش حدود هشت روستا را در برمی گیرد.

وی،افزود:شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات از مناطق محرومی است که زحمات و تلاش های بسیاری در طول انقلاب و دولت های مختلف در آن انجام گرفته ولی حقیقتا روستاهای این بخش از محرومیت نسبتا بالایی برخوردار هستند.

ابوالفضل معینی ن‍ژاد، مهمترین مشکلات این منطقه را بیکاری و عدم اشتغال جوانان دانست و اذعان داشت :اکثر اراضی این منطقه بیابانی است و با کمبود آب های زیرزمینی در این منطقه مواجه هستیم و همانطور که شغل بخش عمده ای از مردم این منطقه، کشاورزی است این صنعت نمی تواند در آینده دوام آنچنانی داشته باشد.

وی به پیگیری های انجام گرفته برای ایجاد شهرک صنعتی در ابوزیدآباد اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه سال هاست که در حال پیگیری ایجاد شهرک صنعتی در این بخش هستیم امیدواریم هرچه زوتر این مشکل با کمک مسئولان مرتفع شود.

معینی نژاد،یکی از مشکلات این منطقه را راه مواصلاتی بخش کویرات به شهرستان کاشان و آران و بیدگل دانست و تصریح کرد: این جاده، جزو جاده های مواصلاتی است که در سال های گذشته تلفات جانی زیادی داشته و با پیگیری های به عمل آمده، حدود چند کیلومتر آن دوبانده شده و با سلسله جلساتی که با شهردار کاشان داشتیم باید ادامه دوبانده شده آن به تصویب برسد تا مشکلات راه مواصلاتی این بخش حل شود.

فرماندار آران و بیدگل، اشتغال جوانان را یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید این بوده که بتوانیم فضایی را برای مردم ایجاد کنیم که از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود و زمینه اشتغال در روستاها فراهم بیاید که اقداماتی در حال انجام است تا زمینه اشتغال، تولید و سرمایه گذاری خوبی در آینده ایجاد شود.

وی بخش کویرات را یکی از مناطق مستعد در گردشگری دانست و خاطرنشان کرد:علی رغم شرایط معنوی و مذهبی که در شهرستان آران و بیدگل و بخش کویرات حاکم است ولی می توانیم از پتانسیلی که در کویر وجود دارد در زمینه گردشگردی بهره بگیریم و از کسانی که بخواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند، حمایت می کنیم و ان شاء الله سال 95 یکی از سال های پررونق برای شهرستان و بخش کویرات در تمامی زمینه ها باشد.

در ادامه شهردار ابوزیدآباد ، وفاق و همدلی و پیشرفت در کارها را از زمانی که امام جمعه و نهاد امامت جمعه در شهر ابوزیدآباد مستقر شده را بسیار خوب و رضایت بخش دانست و خاطرنشان کرد:بسیاری از منازعات و حاشیه هایی که قبلا در این شهر وجود داشته به لطف نهاد امامت جمعه  و همدلی روحانیت رفع شده و کارهای اجرایی و عمرانی با راهنمایی های ایشان و همراهی مسئولان شهرستان و بخش در حال انجام  است.

رضا نقدی، حضور مردم در نمازجمعه را نسبت به جمعیت در این بخش بسیار کم نظیر دانست و افزود: مساجد ما پررونق و ساخت و ساز آنها روبه پیشرفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز