خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اداری البرز:

تصمیم‌گیری‌ها در البرز روی تهران اثر مستقیم دارد/ تاکید بر 4 خطه شدن متروی کرج - تهران

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۴۱

معاون‌اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد که تصمیم‌گیری‌ها در البرز روی تهران اثر مستقیم دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، اسحاق جهانگیری شامگاه سه‌شنبه در انتهای سفر یک روزه خود به البرز در شورای اداری استان گفت: سیاست‌گذاری‌ها و تصمیماتی که مسئولان استان البرز می‌گیرند، علاوه بر تأثیر بر شاکله استان روی  تهران و جمعیت پایتخت نیز تأثیرگذار است.

 وی در ادامه افزود: البرز یک استان مستقل است اما جدای از تهران نیست، وقتی راجع به البرز صحبت می‌شود گو اینکه برای مجموعه‌ای شهری با 15 میلیون نفر جمعیت تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: می‌بایست استعدادهای البرز در حوزه‌های مختلف احصا شود، با وجود اینکه البرز یکی از 5 استان صنعتی کشور است، تنها در حوزه صنعت سرآمد نیست، بلکه با جای دادن  9 مرکز کشاورزی کشور در خود، در حوزه کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.  اگر روی ظرفیت‌های این استان برنامه‌ریزی شود؛ البرز، از استان‌های اول توسعه‌یافته در کشور خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت مصمم به تقسیم فرصت‌های توسعه‌ای بین سایر استان‌های کشور و خاصه استان همجوار تهران، البرز است، گفت: این استان می‌بایست مبدع ابتکارات و ایده‌های نو در سطح کشور از جمله  طرح‌هایی در جهت بازدهی و بهره وری بالای منابع آب در این استان باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه البرز همانند پایتخت درگیر مسائل پیچیده نیست و باید فکر شود در چه حوزه‌هایی امکان توسعه آن وجود دارد با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی در این استان گفت: این استان می‌بایست پایلوت توسعه صنایع هایتک و تکنولوژی‌های برتر بدون آلایندگی محیط زیست در کشور شود.

جهانگیری همچنین با توجه به تعداد بالای سفرهای روزانه بین کرج و تهران با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مسافرت بین این دو استان بر ضرورت 4 خطه‌شدن متروی کرج-تهران و هرچه نزدیک‌تر شدن ساعت و سرعت حرکت قطارهای بین ایستگاهی در این مسیر تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز