خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود محصولات گیاهی جهادکشاورزی مازندران

واحدهای بسته بندی برنج ساماندهی می‌شوند

عزیزالله شهیدی فر جلودار گفت: برای ساماندهی بسته بندی و شناسایی برنج تولیدی نیز 62 هزار بهره برداری برنج نیز شناسنامه کار دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، عزیزالله شهیدی فر جلودار درششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران که در سالن شماره دو استانداری برگزار شد، افزود: طبق بررسی دستگاه های نظارتی بهداشتی صلاحیت 90 درصد از واحدهای سورتینگ این استان مورد تایید قرار گرفت.

معاون بهبود محصولات گیاهی جهادکشاورزی مازندران در مورد ساماندهی واحدهای بسته بندی برنج، بیان کرد: این طرح از سال گذشته در مازندران شروع و 30 درصد از این واحدها ساماندهی شد.

شهیدی فر با اعلام اینکه حدود 800 شالیکوبی فعال در مازندران وجود دارد که تاکنون 250 واحد ساماندهی شدند، گفت: برای ساماندهی بسته بندی و شناسایی برنج تولیدی نیز 62 هزار بهره برداری برنج نیز شناسنامه کار دریافت کردند.

 وی افزود: در مازندران حدود 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصول برنج قرار دارد و همچنین سالانه در این استان 2.5 میلیون تن مرکبات نیز تولید می شود که 90 درصد مرکبات شب عیدی کشور از این استان شمال کشور تامین می شود.

کد خبر : ۳۲۴۱۱۶