خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

لایحه بودجه سال ۹۵ تا دو روز آینده نهایی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از نهایی شدن لایحه بودجه سال ۹۵ تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اهواز، محمدباقر نوبخت در نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان و ایلام افزود: دولت لایحه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه را آذرماه به مجلس تقدیم می‌کند.

نوبخت، با بیان اینکه بازار ۸۰ میلیونی ایران را به راحتی در اختیار کشورهای دیگر قرار نمی‌دهیم، گفت: ما از میان سرمایه‌گذاران خارجی، حق انتخاب داریم و هیچ کشوری نمی‌تواند قواعد و شرایط خود را به ما تحمیل کند.

وی با ابراز امیدواری از برداشته شدن تحریم‌ها افزود: قطعاً شاهد رشد سرمایه‌گذاری در خوزستان و سایر استان‌های کشور خواهیم بود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ۱۰ هزار نیروی کار و ۷۰ شرکت در این طرح فعالیت می‌کنند و اکنون، ۱۶۰ هزار هکتار زمین از این طرح آماده تحویل شده است.

وی درباره مشکلات تأمین آب بخشی از این طرح، اظهار کرد: برای تأمین آب حدود ۲۰۰ هزارهکتار باقی‌مانده طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی جای نگرانی وجود ندارد، چرا که این طرح، بزرگ‌ترین طرح آبی‌-خاکی تاریخ کشور است و در کنار طرح مهار آبهای مرزی، تنها طرح‌هایی هستند که منابع مالی آنها تأمین شده است.

کد خبر : ۳۲۲۷۹۵