خبرگزاری کار ایران

نماینده نهاد ریاست جمهوری

اجرایی کردن پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در استانها ضروری‌ست

نماینده حوزه معاونت هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری گفت: استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سیف الله شاهمراد‌پور، نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید دراستان خراسان شمالی برگزار شد، رویکرد دولت را مبنی بر اجرایی شدن تمامی مصوبات سفر ریاست جمهوری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداقل قبل از پایان مدت دوره چهار ساله دولت اعلام کرد وگفت: مسئولان دستگاه‌ها در این خصوص باید به طور جد تلاش کنند و پیگیر باشند.

وی متذکر شد: سفرهای هیات دولت بر خلاف دوره‌های گذشته پروژه محور بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: در این سفر‌ها اعتبار‌ها در قالب توزیع شهرستانی نداشته ولی ردیف‌هایی به صورت متمرکز در قالب‌های بازسازی مدارس خشتی و گلی، راه، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه‌ای و نقاط حادثه خیز نیز به دلیل عقب ماندگی‌های خاص خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه‌ها و ردیف‌های متمرکز باید رعایت حق السهم استان مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: سفر ریاست جمهور بر خلاف ادوار گذشته پروژه محور بوده و خواهد بود.

نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: در این سفر‌ها اعتبارات در قالب توزیع شهرستانی نداریم ولی ردیف‌هایی به صورت متمرکز در قالب‌های بازسازی مدارس خشتی و گلی، راه، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه‌ای و نقاط حادثه خیز دیده شده است.

غلامرضا رمضانی راد، دیگر نماینده حوزه معاونت هماهنگی، پیگیری و اجرایی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد پیگیری مصوبات سفر در استان‌ها، اظهارداشت: تشکیل این ستاد‌ها در اغلب استان‌ها بسیار راهگشا و راهبردی بوده است.

وی با بیان اینکه این ستاد به ما در پیگیری مصوبات بسیار کمک می‌کند، گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان این کف انتظارات و نیاز استان هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

رمضانی‌راد متذکر شد: در این دولت به هیچ وجه نمی‌خواهیم مصوباتی داشته باشیم که همانند دوره‌های قبل روی زمین بماند و به نتیجه نرسد.

وی به پروژه راه سازی بجنورد به جنگل گلستان اشاره کرد و گفت: این پروژه شاه بیت پروژه‌های استان است و به عنوان یک مطالبه مهم مردم استان باید هر چه سریه‌تر به بهره برداری برسد.

رمضانی‌راد متذکر شد: هم اکنون آنچه در تفاهم نامه آمده یک تکلیف است و باید پیگیری شود.

وی اجرای روکش آسفالت ۶۰ کیلومتر از این محور که در تعهد نامه نیز آمده را از مهم‌ترین مطالبات نهاد ریاست جمهوری دانست که باید به طور جد پیگیری و انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تا دینار نهایی هر انچه در تفاهم نامه آمده است به عنوان یک تکلیف باید اجرایی شود.

کد خبر : ۳۲۲۲۳۹