خبرگزاری کار ایران

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبرداد

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در 345 پایگاه بهزیستی زنجان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی برای بیستمین سال متوالی از اول آبان همزمان با سراسر کشور در پایگاه‌های دائمی و غیردائمی بهزیستی استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، گل نساء آقامحمدی، گفت: در استان 182 پایگاه غیر دائم شامل مراکز پیش دبستانی، مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و 163 مهدکودک کار غربال کودکان را انجام می‌دهند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در اجرای این برنامه 10 پایگاه دائم فعالیت مستمر دارند که 5 پایگاه با دستگاه و به صورت ثابت و سیار و 5 پایگاه با E چارت سنجش را انجام می‌دهند.

وی، با اشاره به اجرای این طرح جهت تشخیص تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال اظهار کرد: متولدین  سالهای 89، 90 و 91 که در کل استان زنجان 56 هزار و 263 کودک هستند جامعه هدف اجرای این برنامه هستند.

این مقام مسئول در بهزیستی استان زنجان، از پوشش 18 هزار و 435 کودک روستایی در این طرح خبر داد و ابراز داشت: 37 هزار و 828 کودک شهری نیز در این طرح غربالگری خواهند شد.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: پس از غربال کودکان توسط معاینه کنندگان سطح اول کودکان مشکوک به تنبلی چشم بصورت رایگان به اپتومتریستهای طرف قرارداد با بهزیستی مراجعه خواهند کرد.

وی، د راین زمینه  تصریح کرد: در صورت نیاز به عینک و یا عمل جراحی، کمک هزینه درمان دراختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار خواهد گرفت.

آقا محمدی، 2 تا 8 آبان ماه را هفته ملی تنبلی چشم معرفی کرد و گفت: این تاریخ از طرف وزارت بهداشت تعیین و نامگذاری شده است و نشان از اهمیت اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم دارد که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش معلولیت و نابینایی کودکان داشته باشد.

این مسئول در استان  اجرای این برنامه را تا 15 آذر اعلام کرد و افزود: پایگاه‌های دائمی در کل سال آماده ارائه خدمات و غربالگری کودکان هستند.

کد خبر : ۳۱۶۵۴۴