خبرگزاری کار ایران

مراسم تحلیف کارآموزان وکالت قزوین برگزار شد

مراسم تحلیف ۵۰ نفر از کارآموزان وکالت عصر دیروز با حضور بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای کشور، قاسم انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین و جمعی از وکلا و قضات پیشکسوت برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی کانون وکلای استان قزوین؛ در این مراسم غلامرضا تجدد رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین با بیان اینکه انگیزه این گردهمایی، پاسداشت آئین سوگند و تحلیف است که به سنت سالانه در سالن خورشید برگزار می‌شود افزود: در این برهه از زمان که بالغ بر ۶ دهه از بنای ساختار مستقل کانون‌های وکلای دادگستری سراسر میهنمان گذشته است به جهت وجود هجمه‌ها بر پیکره زخمی این نهاد مقدس، کماکان باز هم دغدغه صیانت واقعی از این استقلال و اقتدار ذاتی کانون‌های وکلا به معنی اعم واخص کلمه داریم و دائماً برای دفع این هجمه‌ها در حال طرح‌ریزی و ارائه خط‌مشی برای حفظ این میراث ماندگار هستیم و با شما در این پیکار که هدفش حفظ حق دفاع مردم است همراه هستیم.

وی افزود: امروز وکلایی را معرفی می‌کنیم که با تلاش وافر وخستگی ناپذیر در دو سال گذشته، آموخته‌اند که از حق تحت هر شرایطی دفاع کنند و در برابر بیداد خاموش نباشند و در ایفای حقوق جامعه و دادخواهی مظلومان تلاش کنند، وکلایی که آموخته‌اند که امروز مسئولیت سنگینی در حفظ شأنیت خود و وکالت و نهاد مستقل کانون وکلا به دوششان گذاشته خواهد شد و باید با تأسی به مصونیت ویژه حرفه‌ای که قانون به آن‌ها تقدیم داشته است.

تجدد تصریح کرد: در دفاع از حق و صیانت از عدالت کوشا باشند و همچنین می‌دانند که این استقلال به معنی قدرت‌طلبی، منفعت و مصونیت شخصی نیست بلکه ناشی از این مسئولیت سنگینی است که برای آن سوگند می‌خورند و البته می‌دانند که باید الگوی احقاق حق، اخلاق، ادب، علم، رفتار، شئونات و معرفت باشند وکلایی که می‌دانند عموم جامعه به آن‌ها به عنوان الگو می‌نگرد و رفتار آن‌ها را رصد می‌نمایند و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: امروز سخن خود را با هوالوکیل آغاز نمودم که یکی از نام‌های حضرت دوست هست که هم او وکیل مطلق است و وکیل را همین نام بس است که مسئولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شأن خود و شأنیت کانون بکوشد و در مسیردفاع و در مسیر آموزش علم مداری و اخلاق گرایی و حفظ این میراث ماندگار کانون جدیت داشته باشد.

تجدد با بیان اینکه امروز وکلای فرهیخته دیگری به کانون وکلای قزوین اضافه می‌شوند گفت: با تزریق نیروی جوانی، دانش و آموخته‌های قبلی خود، در جامه وکالت نیز به خدمت خود، جامعه، نیازمندان و خصوصاً کانون وکلا درآیند و با سلاح علم و اندیشه و تلاش، گره از مشکل مردم گشوده و با یک نقش آفرینی تاریخی همانند اسلاف خود در بستر پر از فراز و نشیب احقاق حق و استقلال کانون‌ها، بر قوام و صلابت کسوت وکالت بیافزایند و به حق باید گفت که چقدر مسئولیت اقرا و خطیر است این ردای وکالت که با آن همه خصوصیت خاص و ویژگی‌های استثنایی و ظاهر جذابش اگر تکلیف واقعی خود را بعد از تحلیف بدانیم و واقعاً ردایی سنگین و مسئولیتی سترگ است.

تجدد در پایان صحبت‌های خود ضمن نصیحت به وکلای جدید قزوینی خطاب به آنان گفت: امروز در مقابل دیدگان صد‌ها نفر و حضور جلوه حضرت حق، به صف ایستاده و به نام حضرت مهندس گیتی سوگند می‌خورید، این لحظه هرگز از یاد هیچ وکیلی نمی‌رود ولی گاهی ما فراموش می‌کنیم که متن این سوگند نامه چه بوده است، چه اتفاق بزرگی می‌خواهد بیافتد؟ تحلیف بر مصدر باب تفعیل است این سوگند برای چیست؟ مگر چه شده است؟ که قرار است رسماً سوگند بخورید و پایبند به آن باشید. مطمئناً سوگند در مواقع حساس و امور مهم است که اساساً حضرت دوست موافق سوگند نیست و از آن اکراه دارد ولی امر وکالت آن قدر مهم است که شرط ورود به باب آن و درگاه آن و اخذ پروانه وکالت، سوگند به نام قادر منان برای صیانت از پذیرش همین مسئولیت سترگ است که سوگند می‌خورید از حقوق آحاد جامعه با هر منش و سبک و رفتار و هنجار‌ها دفاع نمایند و مدافع حق باشند.

 در پایان این مراسم کارآموزان وکالت با سوگند خوردن به دفاع از حق به صورت رسمی به شغل وکالت پایه یک دادگستری نائل شدند.

کد خبر : ۳۱۳۶۴۱