خبرگزاری کار ایران

در مراسمی با حضور فرماندار قزوین صورت گرفت

افتتاح 9 پروژه عمرانی در بخش کوهین

در مراسمی به مناسبت هفته دولت ۹ پروژه عمرانی در بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، در این مراسم که امروز با حضور جمعی از مدیران و مردم منطقه برگزار شد، فرماندار قزوین نخست در روستای یله گنبد به صورت نمادین طرح گازرسانی به روستاهای اسدآباد خورین، مزرعه محمودی و یله گنبد را افتتاح کرد.

با بهره برداری از این طرح‌ها که برای اجرای آن ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است، زمینه بهره مندی۱۴۰ خانوار روستایی از مزایای گاز طبیعی فراهم شد و در روستای یله گنبد همچنین ساختمان دهیاری این روستا با ۷۰ متر مربع زیربنا به بهره برداری رسید.

ایستگاه سی ان جی شهر کوهین در مسیر جاده قدیم قزوین – رشت هم امروز به بهره برداری رسید و برای اجرای این طرح با یکهزارو ۲۰۰ متر مربع مساحت اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

خانه بهداشت روستای دودهه چای از دیگر طرح‌هایی بود که امروز در بخش کوهین شهرستان قزوین افتتاح و زمینه ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به مردم روستا فراهم شد و همچنین در سفر امروز فرماندار قزوین به بخش کوهین دو کارگاه قالیبافی آغاز بکار کرد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با آغاز بکار این دو کارگاه در روستاهای جمجرد و دودهه زمینه آموزش ۷۰ کارآموز در زمینه‌های آموزش بهداشت قالیبافی، آموزش احکام، امداد و نجات و کمک‌های اولیه و بهبافی قالیبافی فراهم شد.

سید علی موسوی، فرماندار قزوین در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی روستای جمجرد با گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارکرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد توسعه روزافزون روستا‌ها در بخش‌های مختلف هستیم که این امر با همکاری و تعامل نزدیک مردم و دولتمردان فراهم شده است.

فرماندار قزوین اظهارکرد: ملت ایران همواره در عرصه‌های مختلف پشتیبان دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و مسولان وظیفه دارند با توان در راه خدمت رسانی بی‌منت به مردم تلاش کنند.

موسوی همچنین در جمع مردم روستای دو دهه بر لزوم اجرای طرح‌های خودکفایی در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به توطئه دشمنان برای مقابله با ملت ایران و تحمیل تحریم‌های ظالمانه امروز اجرای طرح‌های توانمندسازی روستاییان و حمایت از بخش کشاورزی مناسب‌ترین شیوه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرماندارقزوین همچنین به همراه جمعی از مسولان این شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام شهر کوهین با قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.

بخشدار کوهین هم در این مراسم گفت: همزمان با هفته دولت ۲۴ پروژه عمرانی دهیاری‌های این بخش با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر : ۳۰۰۴۶۳