خبرگزاری کار ایران

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان مطرح کرد

معلولان و سالمندان به علت عدم فضای‌سازی مناسب در بانک‌ها مشکل تردد دارند

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان، گفت: بانک‌ها یکی از محل‌های پر تردد معلولان و سالمندان هستند که مناسب‌سازی شهری در آن‌ها بطور کامل لحاظ نشده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رزاق منافی، مدیر بهزیستی شهرستان زنجان، امروز با اعلام این خبر، گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم نمایند تا معلولان مانند سایر افراد جامعه از امکانات و خدمات شهری بهره بگیرند.

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان، افزود: شهرداری موظف است شیوه نامه و دستورالعمل عملی را در راستای مناسب سازی بانک‌ها و موسسات مالی تدوین کند.

وی، بانک‌ها را یکی از پر تردد‌ترین محل‌های حضور معلولین معرفی کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان زنجان بصورت هفتگی از فضاهای شهری بازدید به عمل می‌آید.

منافی، بازدید از بانک‌ها را از برنامه‌های انجام پذیرفته عنوان داشت و گفت: در هفته گذشته بصورت پایلوت از بانک‌های تجارت، کشاورزی، ملت، سپه و ملی منطقه اسلام آباد زنجان بازدید شد.

وی، گفت: اغلب بانک‌ها در ورودی ساختمان و همچنین دستگاههای خود‌پرداز اصول مناسب سازی را رعایت ننموده‌اند و سطح شیب‌دار و یا ورودی همسطح تعبیه نکرده‌اند.

این مسئول در زنجان، از قول مساعد مدیران بانک‌ها در زمینه مناسب سازی ورودی ساختمان خبر داد.

وی افزود: کمیته مناسب سازی شهرستان زنجان بصورت مستمر پیگیر این مهم خواهد بود.

منافی، ساختمان پزشکان و مکان‌های درمانی را از دیگر محل‌های پر تردد معلولین اعلام نمود و تصریح کرد: در این اماکن مناسب سازی جهت تردد معلولین و سالمندان صورت نگرفته است و صدور مجوز در سال‌های گذشته بدون رعایت دستورالعمل مناسب سازی از علل عدم مناسب سازی است.

مدیر بهزیستی زنجان، در پایان حضور معلولان در اجتماع را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید بتوانند به سادگی در شهر تردد کنند و از فرصت‌های برابر در اجتماع بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۳۱۳۱۱۳