خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل

پوشش رسانه‌ای تجمع عظیم حسینیان اردبیل

تجمع عظیم عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و عرض ارادت مردم اردبیل به سید و سالار شهیدان امسال نیز از شبکه استانی و شبکه های سراسری و برون مرزی پخش شود.

مدیر کل صداو سیمای مرکز اردبیل گفت: امسال نیز تجمع عظیم عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که نمادی ازهمدلی وهم‌زبانی و صحنه بی‌بدیل عشق و ارادت مردم اردبیل به سید و سالار شهیدان است.

مددی با اشاره به تلاش صدا و سیمای مرکز اردبیل و بکارگیری همه تجهیزات وامکانات برای پوشش عزاداری‌های محرم تصریح کرد: پوشش رسانه‌ای آیین عزاداری مردم استان افتخاری بزرگ برای رسانه ملی است که از شبکه‌های استانی و سراسری و برون مرزی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل در آستانه فرا رسیدن ماه محرم جلسه هم اندیشی پوشش رسانه‌ای عزاداری ماه محرم با حضور مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز اردبیل و جمعی از مسئولان و متولیان هیئت‌ها و دستجات عزاداری، مداحان و شعرا و روسای محلات شش گانه اردبیل برپا شد.

در این جلسه مددی گفت: پوشش مراسم استقبال از ماه محرم، عزاداری محلات مختلف در حسینه ثارا... پخش مراسم عزاداری سنتی در بازار اردبیل و مراسم طشت گذاری در مسجد جامع، مسجد اعظم و حسینه اوج دکان و پوشش عزاداری در شهرستانهای استان را از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام محرم دانست.

 وی افزود: به منظور غنی سازی آرشیو صداو سیمای استان امسال عزاداری ده محله دراردبیل نیز ضبط وپخش و برای استفاده در سالهای آتی آرشیو خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل با تاکید بر اینکه در ایام محرم وصفرصدا وسیما به حسینیه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود از تولید و پخش برنامه‌های مختلف ترکیبی ونمایشی از شبکه استانی صدا نیز خبر و داد و گفت درایام محرم معاونت خبر صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز آیین‌های عزاداری مردم ولایی وحسینی استان را در قالب گزارش‌های خبری تهیه و از شبکه استانی و سراسری پخش خواهد کرد.

سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز تلاش کارکنان صدا و سیما در ایام محرم را مصداق مجاهدت خاموش دانست و گفت شایسته است با همکاری ومشارکت سایر دستگاه‌ها با هدف وحدت وهمدلی بیشتر به عزاداری شهرستان‌ها نیزتوجه بیشتری صورت گیرد.

وی با تشریح هراس دشمنان از فرهنگ عاشورایی، بر لزوم تقویت جبهه مقاومت تاکید کرد وگفت امیدواریم در ایام محرم امسال مردم استان اردبیل در کنار عزاداری‌ها ونذورات در حمایت از مدافعان حرم پیشرو باشند.

کد خبر : ۳۱۲۱۹۶