خبرگزاری کار ایران

قاچاقچیان چوب در رودبار دستگیر شدند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار از توقیف خودروهایی که شبانه قصد انتقال چوب‌های قاچاق را داشتند خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پرندآور اظهار کرد: با توجه به وظایف سازمانی و لزوم صیانت هر چه بهتر و بیشتر از انفال، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با اقدام به گشت‌زنی‌های مداوم در سطح حوزه شهرستان رودبار به ویژه در مناطقی که نقاط بحرانی محسوب می‌شوند امکان هر گونه سواستفاده و ترانزیت چوب آلات قاچاق را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

پرندآور عنوان کرد: طی یک ماهه اخیر دو دستگاه خودروی نیسان و یک دستگاه کامیون خاور که قصد انتقال شبانه چوب آلات غیر مجاز را داشتند توقیف و دستگیر شده‌اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری رودبار افزود: دو دستگاه نیسان در مجموع حامل ۴۰ اصله الوار از نوع راش و توسکا با حجمی معادل دو متر مکعب بودند که در جاده توسه رود از توابع رستم آباد با همکاری نیروی انتظامی متوقف شدند.

این مقام مسئول گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همچنین به یک دستگاه کامیون خاور که شبانه در جاده قدیم اسکولک به رستم اباد تردد می‌کرد مشکوک شده و پس از متوقف کردن کامیون و بررسی محموله مشخص شد که حامل ۵۰ اصله گرده بینه کوتاه از نوع راش قاچاق به حجم ۵ متر مکعب بوده است.

پرند آور در پایان خاطرنشان کرد: پس از توقیف خودروهای حامل چوب قاچاق، متخلفین بازداشت و با تنظیم پرونده به مراجع قضایی حوزه شهرستان رودبار ارجاع داده شدند.

کد خبر : ۳۰۲۳۱۱