خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر

۲۵ درصد گوشت سفید در مازندران تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۲۵ درصد گوشت سفید کشور در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه در چند ماه اخیر حوزه کشاورزی با مشکلاتی همچون بارندگی، آبگرفتگی، نوسانات قیمت مواد پروتئینی سفید و بازار مرکبات و تأمین میوه شب عید، خشکسالی مواجه بود اظهار داشت: با همدلی و وفاق در مجموعه ادارات شهرستان قائم شهر، توانستیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: ۲۵ پروژه عمرانی زیربنایی توسط اداره جهاد کشاورزی قائم شهر در سال ۹۳ اعم از شن ریزی، تجهیز و نوسازی، لاینینگ کانال آب زراعی، دیوار حائل، برق رسانی به چاه‌ها و احداث پل‌های آب رو با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ملی به بهره برداری رسید.

فرهادی با بیان اینکه اولین شهرستانی در مازندران هستیم که طرح راست آزمایی آماری را به اتمام رساندیم تصریح کرد: ۱۱۶ موردثبت در زمینه اشتغال از تعهدات اداره جهاد کشاورزی در سال ۹۳ بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر اظهار داشت: به دلیل اینکه اداره جهاد کشاورزی پرمخاطب‌ترین دستگاه اجرایی در سطح استان می‌باشد همکاران ما با برگزاری انواع کلاسهای آموزشی سعی در بالا بردن سطح آگاهی بهره برداران دارد.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها به طریقه ffs یا مدرسه در مزرعه و کلاسهای ترویجی برگزار شد.

فرهادی با بیان اینکه رسالت اداره جهاد کشاورزی آگاهی رساندن به عموم مردم و کشاورزان می‌باشد اظهار داشت: تهیه دوهفته نامه آموزش ترویجی که توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان منتشر می‌شود نیز سهم بسزایی در این اطلاع رسانی ایفاء می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر به نوسانات قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از گوشت سفید در استان مازندران تولید می‌شود و قائم شهر با داشتن۱۷۰ واحد مرغ گوشتی یکی از شهرستانهای فعال به شمار می‌رود.

فرهادی تصریح کرد: با هدف کاهش یا افزایش قیمت بحث نظارت بر جوجه ریزی انجام می‌شود و پیگیر هستیم تا جوجه ریزی‌ها منظم و ضابطه‌مند‌تر شود.

وی اعلام کرد: سهم قائم شهر از سهم استانی در جوجه ریزی ۸. ۳۸ درصد است.

فرهادی با بیان اینکه قائم شهر، تنها شهرستان در سطح استان است که با داشتن ۳۵ صندوق خرد زنان روستایی فعالیت می‌کند اظهار داشت: بزودی صندوق مادر تخصصی کشوری نیز در قائم شهر افتتاح خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۰۸۴۲