خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

500 هکتار از اراضی شالیزار به دلیل کم‌آبی رها شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 500 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران به دلیل کم‌آبی رها شده و 26 هزار هکتار در معرض تنش و استرس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ دلاورحیدپور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با موضوع خشکسالی در استانداری مازندران با بیان اینکه کمبود بارش و افزایش دما مشکلات زیادی را در بخش کشاورزی بوجود آورده است، اظهار کرد: 210 هزارهکتار از اراضی استان در سطح زیر کشت قرار گرفته است  و یک هزار و 500 هکتار به دلیل کم آبی کشت نشده است.

وی افزود: 500 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران به دلیل کم‌آبی رها شده و 26 هزار هکتار در معرض تنش و استرس قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه شدیدترین کم‌آبی را در سطح شهید رجایی داشتیم، گفت: در همین حوزه 3 چاه را تجهیز کرده و 2 حلقه چاه حفر و 4 پمپاژ برای رفع کم‌آبی اقدام کردیم.

وی در خصوص بیمه کشاورزان گفت: بیمه محصولات کشاورزی با هماهنگی بانک کشاورزی تا پایان مرداد تمدید شد.

حیدرپوردر ادامه افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود برای افزایش مقاومت  محصولات کشاورزی از کود پتاس استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 20 هزار هکتار برای کشت محصول سویا برای کشاورزان پیش بینی شده بود اما به دلیل کمبود آبی و خشکسالی تاکنون 2 هزار هکتار از این محصول زیر کشت رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه به دلیل گرمای زیاد و کمبود آب کشاورزان با ریزش مرکبات مواجه شدند، اظهار کرد: اگر این خشکسالی استمرار داشته باشد ما دوباره با ریزش مرکبات مواجه خواهیم شد.

وی مدیریت آبندان‌ها، تامین منابع ،مدیریت زمان‌بندی توزیع آب، حفر چاه را از جمله اقدامات موثر در بهبود روند بی‌آبی برشمرد.

کد خبر : ۲۸۶۸۷۰