خبرگزاری کار ایران

ذاکری خبر داد

اکتشاف طلا در روستای زواریون استان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، از اکتشاف طلا در منطقه روستای زواریون خبر داد و گفت: این سازمان توانسته با حفاری عمیق زمین در سال 94 که هنوز عیار آن مشخص نشده، به این فلز ارزشمند دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، احمد ذاکری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، اظهار کرد: در صورت عدم هماهنگی دستگاه‌های استان با مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت، این سازمان نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به گستردگی بالای کار در سازمان صنعت معدن تجارت استان قم، گفت: این سازمان از مسئولیت سنگینی برخوردار بوده و حدود ۵۰ درصد تأمین ارزش افزوده استان را برعهده دارد.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم، گفت: این سازمان به نوعی متولی صنعت است و بنابراین باید همه ابزارهای مربوطه را در اختیار داشته باشد که بتواند تمامی مسئولیت‌های خود را انجام دهد.

وی افزود: در کنار سازمان صنعت معدن تجارت استان قم دستگاه‌های دیگری هم شامل منابع طبیعی، منابع محیط زیست، حوزه اقتصاد و... در راستای جذب سرمایه گذاری‌های پایدار حرکت می‌کنند تا بتوانند سرمایه گذارانی را در سطح داخلی و خارجی جذب استان کنند.

ذاکری با اشاره به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در دوران دولت تدبیر و امید، گفت: در بخش شاخص صنعت ۸۱۰ مجوز صنعتی صادر شده است، و در بخش صدور پروانه صنعتی نیز برای پروانه ۳۱۶ واحد صنعتی اقدام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، با بیان اینکه بازرسی ۱۶۰۰ مورد از صنایع قم صورت گرفته است، گفت: معتقدیم باید در کنار واحدهای صنعتی قرار بگیریم و به نوعی هم دلگرمی برای واحدهای تولیدی ایجاد کنیم و هم ارزیابی عملکرد آنان را داشته باشیم.

احمد ذاکری با اشاره به تصویب قانون موانع تولید توسط مجلس، گفت: سازمان صنعت معدن تجارت استان قم با توجه به این قانون توانست از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و به وضع مطلوبی در بخش صنعت و معدن و پیگیری مشکلات مردم برسد.

وی در ادامه سخنان خود از اکتشاف طلا در منطقه روستای زواریون خبر داد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم توانسته با حفاری عمیق زمین، در سال ۹۴ که هنوز عیار آن مشخص نشده، به این فلز ارزشمند دست پیدا کند.

ریاست سازمان صنعت معدن تجارت استان قم با اشاره به شاخص تجارت استان گفت: این سازمان، حدود ۴۲۷ میلیون صادرات غیر نفتی به کشورهای عراق و افغانستان و همین طور به کشور روسیه داشته است.

ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازرگانی داخلی قم در خصوص فرش دستباف گفت: فرش دست باف استان از اهمیت بالای برخوردار است و هر ساله بیشترین غرفه را در نمایشگاه‌های استان تهران به خود اختصاص می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اعتبارات تخصیص داده به نمایشگاه دائمی استان قم گفت: در این خصوص، در سال جاری و به برکت سفر مقام معظم رهبری که سال ۸۹ به شهر قم صورت گرفت، ۵/۳ میلیارد تومان تخصیص داده شد که البته نیاز این نمایشگاه نزدیک به ۵ میلیارد می‌باشد.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان قم با اشاره به شاخص نظارت و بازرسی این سازمان گفت: حدود ۴۶ هزار شکایت مردمی دریافت کردیم که گزارش ۴۹ هزار فقره گران فروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، تقلب و کالای قاچاق در آن‌ها مشاهده شد و البته توسط بازرسان سازمان نسبت به آن‌ها پیگیری‌های لازم به عمل آمد.

کد خبر : ۲۹۹۸۴۹