خبرگزاری کار ایران

با حضور ریاست محترم جمهور؛

عملیات اجرایی راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۵۳

روز چهارشنبه با سفر ریاست محترم جمهور به استان قم همزمان با افتتاح آزادراه حرم تا حرم، کلنگ احداثراه‌آهن دو خطه سریع‌السیر برقی تهران - قم - اصفهان نیز به زمین خواهد خورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز چهارشنبه با سفر ریاست محترم جمهور به استان قم همزمان با افتتاح آزادراه حرم تا حرم، کلنگ احداثراه‌آهن دو خطه سریع‌السیر برقی تهران - قم - اصفهان نیز به زمین خواهد خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دکتر علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی این خط آهن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، زمان سفر میان تهران تا اصفهان به دو ساعت کاهش خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه به طول ۴۱۰ کیلومتر ساخته خواهد شد که طول مسیر حدفاصل تهران تا قم ۱۶۴ کیلومتر و قم تا اصفهان۲۴۴ کیلومتر خواهد بود.

وی دسترسی سریع، ایمن، راحت و ارزان مسافران، قابلیت توسعه ایستگاه‌ها در آینده، هزینه و سهولت تملک و آزادسازی مسیر دسترسی و هماهنگی با طرح جامع حمل و نقل شهری را از ویژگی‌های ایستگاه‌های خط‌آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان دانست.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مزایای این طرح عنوان کرد: این خط‌آهن باعثصرفه‌جویی در سوخت، کاهش توقف‌های مکرر قطار به دلیل دو‌خطه بودن مسیر، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خواهد شد.

وی در انتها اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جا‌به‌جایی مسافر است که احداثاین راه‌آهن سریع‌السیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز