خبرگزاری کار ایران

در سیاهکل

جاعلان رسید دستگاه کارت خوان دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری جاعلان رسید دستگاه کارت‌خوان در شهرستان سیاهکل خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه یک گروه باند چند نفره با یک دستگاه اتومبیل پژو 405 باتردد در سطح شهرستان سیاهکل با مراجعه به مغازه‌ها و خرید کالا اقدام به جعل فیش دستگاه کارت خوان مبادرت به اخاذی می‌کنند، مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان آگاهی شهرستان سیاهکل با تعقیب و مراقبت نامحسوس خودرو متهمان را شناسایی کرده و طی یک عملیات غافلگیرانه 3 سرنشین این خودرو را که غیربومی بودند دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان عنوان کرد:  از داخل خودروی مذکور یک عدد کارت مربوط به یکی از متهمان و یک عدد وسیله دستی‌ساز که در جهت دستکاری در رسید دستگاه کارت خوان استفاده می‌شد، کشف و ضبط کردند.

سرهنگ فلاح کریمی با بیان اینکه متهمان به 8 فقره کلاهبرداری و اخاذی در شهرستان لاهیجان و سیاهکل اعتراف کردند، بیان داشت: کارآگاهان آگاهی راننده خودرو که نقشی در انجام کلاهبرداری را  نداشته آزاد  نموده و  تحقیقات خود را از دو متهم 35 و 40 ساله آغاز کردند.

وی این متهمان را سابقه‌دار معرفی کرد و گفت:دستگیر شدگان پس از خرید کالا و پرداخت قیمت کالا از طریق دستگاه کارت خوان داخل مغازه‌ها، رسید را اخذ و پس از جعل و دستکاری رسید دریافتی، مجددا به مغازه دار مراجعه و عنوان می کردند که مبلغ برداشت شده از حساب بیش از مبلغ خرید است.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از صاحبان صنوف خواست به منظور اطمینان از برداشت یا واریز پول به حساب ضمن دقت در رسید اخذ شده نسبت به فعال کردن پیامک از طریق بانک اقدام کنند.

 

کد خبر : ۲۹۷۷۲۷