خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

12 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب نیاز است

فرماندار ساری با بیان اینکه 12 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب نیاز است، افزود: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی هدر رفت آب در شهر زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جواد واحدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری به موفقیت مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت:این حرکت بزرگ تیم مذاکره‌کننده ایران باید در روزشمار ملی ایران ثبت شود.

وی با اشاره به کمبود آب شهر ساری، گفت: ما در حال حاضر برای تامین آب شرب شهروندان ساروی مشکلی نداریم  و تامین آب در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار ساری با بیان اینکه 12 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه نیاز است، افزود: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی هدر رفت آب در شهر زیاد است.

واحدی به کیفیت آب شرب بعنوان یکی از مباحث مهم اشاره کرد و اظهار کرد: در شهر ساری ما مشکل کیفیت آب شرب نداریم.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و ابراز داشت: شهروندان دربهینه مصرف  کردن آب تلاش کنند.

فرماندار ساری به پروژه عظیم پارک ملل اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها از قبیل، شهرداری، آب منطقه‌ای و دادستانی در ادامه پروژه پارک ملل تلاش کنند تا سرعت کار روند رو به رشدی داشته باشد.

مهدی لطفی عنوان کرد اظهار داشت: ایران جزء 25 کشوری است که در تنش بی‌آبی وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه ایران دو برابر نرم جهانی مصرف آب دارد، درباره کمبود آب شرب ساری گفت:  با توجه به رشد جمعیت در سال اخیر  و کاهش بارندگی و حفر نشدن چاه‌های مورد نیاز، در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم.
 
رئیس آب و فاضلاب شهر ساری به شبکه آبرسانی سد شهید رجایی ساری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 250 لیتر ثانیه آب وارد مدار شده است و این پروژه می‌تواند تا 500 لیتر بر ثانیه آب وارد مدار آبرسانی کند.
 
لطفی با بیان اینکه طول شبکه‌های شهری برای تامین آب شرب مورد نیاز مشترکان 800 کیلومتر است، افزود: 76 کیلومتر نیز خط انتقال آب شرب نیز فعال است.
 
وی با اعلام اینکه در مرکز استان 30 درصد هدر رفت آب داریم، گفت:در حال حاضر 5 هزارو 260 متر شبکه‌های فرسوده اصلاح شد و بیش از سه هزار متر توسعه شبکه در ساری داشتیم.
 
لطفی اصلاح شبکه فرسوده، صدور مجوز حفاری و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها را از جمله دغدغه‌های آب و فاضلاب ساری عنوان کرد و ابراز داشت: اداره آب و فاضلاب ساری با 73 هزار مشترک، یک هزار و 250 لیتر در ثانیه به مردم خدمات ارائه می‌کند.
 
 

 

 

 

 
کد خبر : ۲۹۰۹۳۸