خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

بالگرد امداد هوایی فعالیت مستمر داشته باشد

استاندار گیلان با اشاره به حجم بالای ورود مسافر به استان، استقرار تمام وقت بالگرد امداد هوایی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی  در نشست ستاد ساماندهی سواحل و مناطق گردشگری گیلان،بخشی از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌های موجود را به دلیل  کمبود فضاهای مفرح برای شور و شعف جوانان دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در گیلان در این خصوص گام‌های خوبی برداشته شده است و به دنبال بهبود این بخش هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای محافظت از هر فرد برای جلوگیری از غرق شدن نمی‌توان یک منجی قرار داد گفت: هدف ما این است که درکنار حضور گسترده نیروهای نجات غریق، اورژانس، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های متولی با آموزش و اطلاع‌رسانی فرهنگ جلوگیری از شنا کردن در مناطق پرخطر را ترویج دهیم و در این مسیر به دنبال پلیسی کردن فضای منطقه نیستیم.

وی صدا و سیما را یکی از بخش‌های موثر در آموزش و تبلیغ مباحث مختلف سواحل دانست و افزو: با هماهنگی که با صدا و سیما انجام خواهد گرفت در کمک به بهبود فضای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای کاهش تعداد غریق تلاش شود.

نجفی با اشاره به اینکه اکثر طرح‌های سالم‌سازی دریا در روستاها وجود دارند گفت: در این بخش برای توسعه روستاها که سواحل نیز بخشی از آن هستند می‌توان از بودجه اعتبارات روستایی و عمرانی دهیاری‌ها نیز بهره‌مند شد.

استاندار گیلان استقرار تمام وقت بالگرد امداد هوایی در استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نبود آشیانه نباید بهانه‌ای برای عدم استقرار بالگرد باشد به‌ویژه اینکه وضعیت گیلان از نظر بروز بلایای طبیعی نظیر  خشکسالی و آتش‌سوزی جنگل‌ها نگران کننده است.

نجفی  کمبود منابع مالی را در آماده‌سازی سواحل قابل توجیه ندانست و گفت: گیلان به دلیل موقعیت گردشگری و استقبال مسافران از سواحل نیاز به همت و حمایت بیشتری دارد.

وی بر ضرورت ترویج اینکه جمعیت این استان به طور متوسط با حضور مسافران 5 میلیون نفر است، افزود : با این حجم از مسافر در طول سال ما باید سهم استان را در بخش‌های بهداشتی، ورزشی و گردشگری بگیریم و انتظارم از مدیران این است که این مسئله را در وزارتخانه‌ها توجیه کنند.

 

کد خبر : ۲۸۹۰۰۳