خبرگزاری کار ایران

استانداران گیلان خبر داد

گزارش مستمر روند اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به رئیس جمهور

استاندار گیلان با بیان اینکه پیگیری اجرای مصوبات سفر هیئت دولت بین معاونان تقسیم شده است، گفت: روند پیگیری‌ها بطور مستمر به رئیس جمهور گزارش می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،محمدعلی نجفی در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نمایندگان استان و استاندار دغدغه  مشترک برای توسعه  استان دارند اظهار کرد: باید تلاش کنیم از این دغدغه برای تقویت تعامل و همدلی‌ها جهت پیشرفت گیلان و حل مشکلات استان بهره ببریم.

وی به ادامه تلاش‌ها برای مهار مشکل کم آبی کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود : متأسفانه به دلیل تغییر شرایط اقلیمی که با ساخت سدهای مختلف در بالادست سد سفیدرود همراه شده است، بخشی از شالیزارهای استان با خطر کم آبی مواجه شدند.

نجفی خاطر نشان کرد : در خصوص تعیین حق آب گیلان از حوضه  سفیدرود بزرگ نشستی هفته گذشته به ریاست وزیر نیرو و 8 استاندار کشور برگزار شد.

وی با قدردانی از وزارت نیرو و  دستور معاون اول رئیس جمهوری برای برگزاری این نشست گفت : حساسیت لازم در دولت در زمینه  کم آبی کشاورزی در گیلان وجود دارد.

استاندار با بیان اینکه، گیلان 40 درصد برنج سفید کشور را تولید می‌کند، عنوان کرد: در این شرایط داشتن آب مطمئن برای کشاورزی بسیار مهم است و این نشست هم در همین راستا برگزار شد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با کم آبی کشاورزی، افزود : در گیلان همه برای جلوگیری از خسارات برنجکاران سختکوش فعال هستند.

نجفی همچنین از پیگیری جدی برای پرداخت مطالبات چایکاران نیز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا باقی مانده مطالبات هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به تصویب پرداخت 52 میلیارد تومان اعتبارات بازسازی مناطق آسیب دیده  گیلان در هیئت دولت اشاره کرد و بیان کرد: این اعتبار به تناسب شهرستان‌هایی که آسیب دیده‌اند توزیع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح های مصوب شده در سفر رئیس جمهور به گیلان، گفت: پیگیری اجرای طرح‌های مصوب این سفر که برای توسعه  گیلان نیز بسیار مهم است به تناسب ویژگی‌هایی که دارد بین معاونان استاندار تقسیم شده است.

استاندار گیلان افزود : جمله به جمله  سخنان و دستورات رئیس جمهوری درخصوص این سفرها از سوی معاونت اجرایی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

نجفی از حساسیت ویژه رئیس جمهور برای اجرای کامل تعهدات و قولهایی که در سفرهای کاروان تدبیر و امید داده می‌شود گفت و تأکید کرد: به همین منظور اعتبارات طرح‌های این سفر 100 درصد تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین بصورت منظم استانداران برای گزارش از وضعیت اجرای این طرح‌ها به هیئت دولت دعوت می‌شوند.

 

کد خبر : ۲۸۹۰۰۰