خبرگزاری کار ایران

یک فعال حقوق زنان در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش معاونت امور زنان معطوف به جریان سازی عدالت جنسیتی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۵۸

رویکرد دولت گذشته محدود کردن زنان به خانه و خانواده بود به نوعی که مجموعه برآیند عملکرد ۸ساله آن در تضاد با رویکرد دولت اصلاحات بود، بنابراین باید این را در نظر داشته باشیم که چنین شرایطی از دولت گذشته برای خانم مولاوردی به ارثرسیده است.

یک فعال حقوق زنان عملکرد معاون امور زنان ریاست جمهوری را قابل دفاع دانست و گفت: با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور در روز زن بر جریان‌سازی عدالت جنسیتی در ساختار حقیقی و حقوقی کشور داشتند، باید تلاش‌های ایشان نیز معطوف به تحقق همین سیاست‌ها باشد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی عملکرد شهین‌دخت مولاوردی معاونت امور زنان و نهاد خانواده ریاست جمهوری، گفت: خانم مولاوردی ساختاری را از دولت گذشته تحویل گرفتند که در آن تمام دستاوردهای دولت اصلاحات به طور کامل کنار گذاشته شده بود.

این فعال حقوق زنان پژوهش‌ها و سیاست‌گذاری‌های مرکز مشارکت زنان در دولت اصلاحات از جمله توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، تقویت حضور زنان در جامعه مدنی و نیز رفع مشکلات ساختاری زنان در حوزه اقتصاد و اشتغال را از جمله مواردی عنوان کرد که در دولت نهم و دهم کنار گذاشته شدند.

به گفته وی رویکرد دولت گذشته محدود کردن زنان به خانه و خانواده بود به نوعی که مجموعه برآیند عملکرد ۸ساله آن در تضاد با رویکرد دولت اصلاحات بود بنابراین باید این را در نظر داشته باشیم که چنین شرایطی از دولت گذشته برای خانم مولاوردی به ارثرسیده است.

منصوری با تاکید براینکه رویکرد معاونت زنان دولت تدبیر و امید باید در راستای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم باشد، افزود: به خصوص با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور در روز زن بر جریان سازی عدالت جنسیتی در ساختار حقیقی و حقوقی کشور داشتند، باید تلاش‌های ایشان نیز معطوف به تحقق همین سیاست‌ها باشد.

این فعال حقوق زنان افزایش مشارکت زنان در ساختار حقوقی، سیاست گذاری‌ در جهت جریان سازی اصلاحات در جامعه، برنامه ریزی برای تقویت جامعه مدنی و بحث‌های کارآفرینی که به طور جدی مورد حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری است، را از جمله اقداماتی برشمرد که در مدت زمان حضور مولاوردی در معاونت زنان ریاست جمهوری صورت گرفته است.

وی عملکرد معاون امور زنان ریاست جمهوری را مثبت و قابل دفاع ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد مولاوردی بتواند با همکاری مجموعه هیئت دولت برنامه‌ها و اولویت‌های خود را در حوزه زنان از جمله جریان سازی عدالت جنسیتی در دستگاه‌های دولتی و کمک به مشارکت سازمان‌یافته زنان در جهت حل مشکلات پیش روی زنان به اجرا برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز