خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

تجمع‌ برای تضعیف دولت جایز نیست

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره برگزاری برخی تجمع‌ها در مخالفت با مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: تجمع‌ برای تضعیف دولت جایز نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در گردهمایی بزرگ، علما و روحانیون گیلان، ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدعلی امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: عمل کردن به تعالیم دینی موجب ارتقای بشر از عالم حیوانی به دنیای انسانی است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن بویژه در ماه رمضان، گفت: باید نور قرآن در مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم و تربیت گسترده شود.

امام جمعه رشت با اشاره به گذشت 1400 سال از صدر اسلام، افزود: مسلمانان پس از گذشت این زمان طولانی همچنان پای اسلام و دفاع از آن ایستاده‌اند.

قربانی به بهره‌مندی گیلان از مجتهدانی بزرگ در شهرستان‌های مختلف در دوران قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله امینیان نیز از جمله سرمایه‌های بزرگ گیلان بودند.

وی ادامه داد: انتخاب فردی هم‌تراز با آیت الله امینیان برای به عهده گرفتن ریاست حوزه علمیه آستانه اشرفیه امر بسیار مهمی است که در پیش رو داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به کسب رتبه برتر این استان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور اشاره کرد و این دستاورد را نتیجه تعالیم علمای بزرگ گیلان دانست.

وی با تاکید بر لزوم احداث حوزه‌های علمیه جهت گسترش تعالیم اسلامی، حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) را ظرفیت بزرگی در این زمینه دانست.

قربانی با اشاره به شعار سال 94، افزود: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران فرماندهان جنگ در حوزه سیاسی هستند و نباید تضعیف شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره برگزاری برخی تجمع‌ها در مخالفت با مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: تجمع‌ برای تضعیف دولت جایز نیست.

قربانی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نیت شوم دشمنان اشاره و تاکید کرد: با برقراری فضای همدلی و همزبانی در جامعه باید مانع سوء استفاده دشمن از اختلافات داخلی شویم.

 

کد خبر : ۲۸۳۵۵۶