خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور:

قله دماوند ثبت جهانی می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از انجام فعالیت‌های مستمر و مطلوب حوزه گردشگری در سازمان میراث فرهنگی خبرداد و گفت: بدنبال‌‌ همان تلاش‌ها، درصدد هستیم که قله «دماوند» را به ثبت جهانی برسانیم.

«مرتضی رحمانی موحد» عصر روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج گفت: کارهای مقدماتی برای ثبت جهانی قله «دنا» انجام گرفت و امیدواریم این ثبت در سالجاری محقق شود. 

وی سیاست کنونی حوزه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور را تبدیل سرمایه‌های طبیعی مانند قله «دماوند» و «دنا» به جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «بوم گردی» و «طبیعت گردی» شاخص‌های موردنظر سازمان در کمیته طبیعت گردی است. 

رحمانی موحد با بیان اینکه کمیته طبیعت گردی در سازمان میراث فرهنگی دولت دهم تعطیل و هم اکنون فعالیت خود را از سرگرفته است، یادآورشد: در این کمیته قصد داریم ظرفیت سازی‌ها را در خدمت گردشگری سالم و صحیح قرار دهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد پروژه گردشگری نیمه تمام از دولت قبل هم اکنون نیمه کاره مانده است؟ یادآورشد: بیش از یک هزار پروژه متاسفانه در حوزه گردشگری نیمه کاره از دولت قبل برزمین مانده است. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به اعتبارات کلان است و متاسفانه هرچه در حوزه گردشگری می‌بایست درآمد داشته باشیم باید هزینه تکمیل این پروژه‌ها شود. 

رحمانی موحد افزود: برای پروژه‌های نیمه‌تمام بالای ۵۰ درصد فعالیت‌های درحال شکل گیری تا آنها تکمیل شوند.

کد خبر : ۲۷۸۵۶۵