خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان در رشت افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۵۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، از افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه دائمی فرش دستباف و خانه فرش گیلان به زودی در رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری در جمع خبرنگاران از نبود نمایشگاه دائمی و خانه فرش به عنوان یکی از دغدغه‌های فعالان عرصه فرش دستباف گیلان یاد کرد و افزود: برخورداری از این نمایشگاه که با حمایت‌های ارزنده استاندار گیلان صورت گرفته، می‌تواند سهم بسزایی را در رفع دغدغه فروش تولیدات فرش دستباف استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: این بازارچه دارای 16 غرفه دائمی است که یک غرفه به خانه فرش دستباف گیلان، 4 غرفه به عرضه صنایع دستی  و 11 غرفه در اختیار تولیدکنندگان و اتحادیه‌های فرش دستباف شهرستان‌های مختلف گیلان اختصاص می‌یابد.

منتظری خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان بزرگ و فعال هر شهرستان اعم از مدیران کارگاه‌های متمرکز یا غیر متمرکز و یا شرکت‌های تعاونی فعال فرش، متصدیان اصلی غرفه‌های مستقر در این نمایشگاه هستند و اتحادیه‌های صنفی هر شهرستان نیز به صورت مشترک برای عرضه تولیدات فرش دستباف تولیدکنندگان عضو اتحادیه شهرستان مربوطه خود از این غرفه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، با اشاره به تشکیل انجمن فارغ التحصیلان فرش دستباف در گیلان برای اولین بار در سطح کشور گفت: این انجمن به همراه انجمن طراحان در خانه فرش گیلان واقع در نمایشگاه دائمی فرش مستقر می‌شوند تا صاحبان فکر و دانش در این عرصه بتوانند با ایجاد فضای تبادل نظر و ارائه راهکارهای مشورتی از تجار بزرگ کشور به برندسازی فرش دستباف گیلان، ساماندهی امور مربوط به فعالیت‌های تخصصی در این رشته شامل تولید، فروش و صادرات، مشاوره و پشتیبانی از بافندگان و تولیدکنندگان، عرضه مواد اولیه مرغوب و ابزارهای مورد نیاز برای انجام  کار، خدمات تکمیلی طرح و نقشه، کمیته‌های نرخ‌گذاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و پشتیبانی از فعالان این عرصه بر عهده خانه فرش گیلان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: امید است صاحبان کارگاه‌ها و قالی بافان خانگی بتوانند از فرصت‌های موجود در نمایشگاه دائمی و خانه فرش، نهایت فایده را ببرند.

گفتنی است قسمتی از بازارچه خود اشتغالی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی واقع در بلوار شهید انصاری رشت، جنب شهرک مسکونی بهاران در اسفند 92 با حمایت استاندار گیلان و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای ایجاد یک بازارچه دائمی فرش دستباف اختصاص یافته بود که هم اکنون با تکمیل تجهیزات مورد نیاز برای این مکان، فضای مذکور به طور کامل برای خانه فرش، انجمن فارغ التحصیلان فرش و عرضه و فروش فرش دستباف گیلان اختصاص داده شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز