خبرگزاری کار ایران

فرماندار هریس:

نباید اراضی زراعی تغییر کاربری داده شوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۳۴۲

شورای اداری شهرستان هریس با محوریت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، فرماندار شهرستان هریس در این جلسه  ضمن  اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت از زمینهای کشاورزی گفت: متاسفانه هر روز شاهد تخریب و ساخت و ساز ها  و تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم ، بنابراین برای جلوگیری از عوامل مخرب،  نیازمند همدلی و همزبانی و تلاش جدی و عملی تمامی مسئولین می باشیم.

حسن یحیوی با بیان اینکه  اگر مسئولین ادارات در حوزه مسئولیت و اختیارات خود به قانون عمل کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد افزود: نظر به اهمیت موضوع، تشکیل هر دو هفته یکبار این جلسات ضروری بوده لذا باید به مباحث آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و در نهایت برخورد قانونی به عنوان اقدامات موثر در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی بها داده شود.

مهدی شمس دادستان شهرستان هریس نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم می باشد به لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اشاره نمود وگفت: جهت جلوگیری از تخریب بیشتر اراضی درجه یک و دو کشاورزی، اجرای بدون فوت  احکام قلع و قمع صادره ضروریست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس نیز با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل اهمیت آن در تامین امنیت غذایی ، بخشی حساس و منبع درآمد بسیاری از ساکنین روستاها و شهرهای کوچک بوده ، هرگونه تغییر کاربری مزارع و باغها را خطری برای کشاورزی ، توسعه پایدار روستاها و امنیت غذایی اعلام نمود.

مهندس فیروز طلوع حیات ضمن تشکر از تعامل و همکاری ویژه دادستان و قضات شهرستان و نیز  بخشداران، مسئولین ادارات، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و شهرها، شهرداریها و دهیاران،  عدم ارائه خدمات در خارج از محدوده قانونی شهرها و طرحهای هادی مصوب روستاها بدون اخذ استعلام از جهاد کشاورزی را راهکار اصلی جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و باغی دانست.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید ضمن تدوین برنامه اجرایی در خصوص ساماندهی تغییر کاربری های غیرمجاز شهرستان و اعمال به موقع احکام صادره،  اکیپی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی، آب، برق، گاز و محیط زیست، هفته ای یکبار به صورت دهگردشی برحسب اولویت از مناطق حساس بازدید نموده و از حیث تغییر کاربری اراضی گزارش ارائه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز