خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی

نیمی از مدارس امام رضا (ع) در مناطق محروم مشهد احداث شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۲۰۷

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد از مدارس امام رضا (ع) درمناطق محروم شهر مشهد و سایر شهرستان‌ها ساخته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد تقی فخریان ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم گفت: حدود ۶ هزارو ۵۰۰دانش آموز در مدارس امام رضا (ع) مشغول به تحصیل هستند که قابلیت الگوی بر‌تر بودن را در در سطح مدارس و موسسات آموزشی دارند، بطوریکه تمامی مدارس از امکانات پیشرفته‌ای نظیر هوشمند سازی کلاس‌ها، فضای تربیتی مناسب، کتابخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی برخوردار هستند، و تاکنون ۱۴ مدرسه در استان خراسان رضوی و تعدادی نیز در سایر شهرستان‌های موقوفه‌دار ساخته شده که گامی بزرگ در اعتلای سطح آموزشی کشور برداشته است. 

فخریان اضافه کرد: فضاهای آموزشی در مدارس امام رضا (ع) مطابق با استاندارهای لازم آموزشی و پژوهشی است و تلاش می‌شود تا این مدارس بعنوان الگوی بر‌تر مدارس ایرانی اسلامی در سطح کشور فعالیت کنند و و در حال حاضر در حوزه مدرسه سازی بیش از ۱۰مدرسه در سطح کشور احداث شده است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و تعدادی مراکز آموزشی نیز در سایر کشورهای اسلامی و همسایه ساخته شده است و در اختیار نظام آموزشی حاکم در هر کشور قرار گرفته است. 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین مدرسه در سطح شهر مشهد دبیرستان علوم اسلامی امام رضا است که در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ آغاز بکار کرده است و به لحاظ سطح آموزشی بی‌نظیر‌ترین مدرسه در سطح کشور است و دو مجتمع آموزشی دیگر نیز تا سال آینده بمنظور افزایش ظرفیت‌های تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. 

فخریان در ادامه بیان کرد: مدارس امام رضا قابلیت برتری در سطح مدارس کشور را دارند و می‌توانند با ارتباط دو سویه با نظامی آموزشی در آموزش و پرورش الگوی اسلامی دینی را به سایر مدارس و کشور‌های اسلامی اشاعه دهند. 

وی افزود: تا کنون تعداد زیادی کار‌شناس علاقمند به بهربرداری از الگوی اسلامی ایرانی در مدارس امام رضا به ایران سفر کردند و ازاین مدارس بازدید و خواستار الگوبرداری از مدل تحصیلی در این مدارس شدند که عمده‌ترین آن‌ها از کشور‌های لندن، مسکو، لبنان و هندوستان هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز