خبرگزاری کار ایران

محمودی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک:

مسئولان نقش و جایگاه شوراها را هنوز هم باور ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۹۷۵

متاسفانه با وجود گذشت ۱۷ سال از فعالیت شورا‌ها هنوز هم مسئولان، به نقش و جایگاه شورا‌ها باور و اعتقاد ندارند.

به گزارش ایلنا رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در مراسم گرامیداشت نهم اردیبهشت (روز شورا‌ها) با تاکید بر این مطلب گفت: اگر مسئولان به این موضوع اعتقاد داشته باشند که هدف شورا‌ها کمک و همراهی با مسئولان برای انجام تصمیمات موثر در حل مشکلات است قطعا بسیاری از چالش‌ها نیز برطرف خواهد شد.

کیومرث محمودی اظهار داشت: بسیاری از وظایف و اختیاراتی که مطابق قانون برای واگذاری به شورا‌ها در نظر گرفته شده به درستی اجرا نمی‌شود و هیچ عزمی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به دلیل خلاء‌های قانونی موجود، مدیران دستگاه‌های اجرایی در موارد مختلف خود را ملزم به پاسخگویی به شورا و حضور در جلسات نمی‌دانند و نسبت به این موضوع اهمیتی قائل نیستند در حالی که مطابق قانون، شورا‌ها می‌توانند با توجه به جایگاه نظارتی خود در خصوص مسائل مختلف اظهارنظر نمایند و از دستگاه‌های اجرایی توضیح بخواهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در شورا‌ها وجود دارد افزود: ما هم باید ثابت کنیم این ظرفیت‌ها در شورا‌ها وجود دارد و اگر به درستی استفاده شود و اعضای شورا‌ها فرهنگ کار گروهی و شورا باوری را نهادینه کنند قطعا می‌توانند نقش موثرتری در برنامه ریزی و سیاستگذاری امور شهری داشته باشند..

رئیس شورای کلانشهر اراک با انتقاد از عدم برگزاری مراسم ویژه روز شورا‌ها با حضور مسئولان دولتی بیان داشت: انتظار ما از دولت تدبیر این بود که با برگزاری مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز شورا‌ها حداقل شنونده برخی مسائل و مشکلات و چالشهای پیش روی شورا‌ها باشند و فضایی برای تبادل نظر و همفکری بیشتربین دولت و شورا‌ها را فراهم نمایند اما متاسفانه اعلام شد که این مراسم برگزار نمی‌شود.

محمودی بر ضرورت اعمال مدیریت واحد یکپارچه شهری برای اثربخش‌تر بودن عملکرد و برنامه‌های شورا‌ها تاکید کرد و گفت: تضاد و دوگانگی بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها باعث می‌شود برنامه‌ها و تصمیمات شورا‌ها نتواند به صورت موثر اجرا شود بنابراین هماهنگی بیشتر از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز