خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان:

رفتار نیکو، اخلاق خوش و الفاظ زیبا در گرمی زندگی تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۳۱۹

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان، رفتار نیکو، اخلاق خوش و الفاظ زیبا را در گرمی زندگی و شخصیت پروری فرزندان حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام منصور فرجی، درهفتمین شب نوروز ۹۴ در ویژه برنامه «شمیم فاطمی، نسیم بهاری»، محبت کردن، عشق ورزیدن، رفتار و اخلاق پسندیده، استفاده از الفاظ زیبا و بکار بردن بهترین کلام نیکو را از جمله شیرینی زندگی خانواده برشمرد.

وی اظهار داشت: اگر عشق، محبت و رفتارهای زیبا از محیط خانواده دور شود زندگی تکراری شده و تکراری شدن به زندگی آسیب خواهد رساند.

به گفته وی، افسردگی، سرد شدن از زندگی و الفاظ نازیبا از دلایل آسیب رسانی زندگی‌های تکراری است.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان اذعان داشت: زندگی‌های شیرین، لذت بخشی خود را در مقابل همسرانی که به عنوان امانت به دست یکدیگر سپرده شده و به خوبی از آن‌ها نگهداری می‌کنند در مراحل زیبا زندگی کردن نمایان می‌شود.

حجت الاسلام فرجی، احترام و حرمت‌های همسرداری در مقابل فرزندان را یک نوع زیبا زندگی کردن دانست و افزود: رفتارهای زشت بایستی با زیبا زندگی کردن از ذهن‌ها پاک شود.

وی، ضمن تاکید بر اینکه مرد‌ها بایستی در شب اول زندگی خود بدانند که همسرانشان به عنوان امانت به زندگیشان ورود پیدا کرده‌اند اظهار داشت: این دید و نگاه در زندگی زوجین، زیبا زندگی کردن و زیبا برخورد کردن را به همراه دارد.

اخلاق نیکو، هدیه‌ای الهی است

به گفته وی، اخلاق نیکو به عنوان هدیه‌ای الهی در وجود همه انسان‌ها است که می‌تواند در زندگی تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام فرجی، ضمن اشاره به احترام زن و شوهر در زندگی یادآور شد: در ازدواج کردن یک خانم به عنوان

اینکه، یک آن امانت خداست و دیگر اینکه امانت مردم است به همسرانشان سپرده می‌شوند.

وی گفت: به فرموده پیغمبر (ص) هیچ مردی حق ندارد به همسرش اُف بگوید.

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان، زن امانت، امانتدار و مربی فرزندان است را مورد تاکید دانست و افزود: بایستی به شخصیت زن احترام گذاشت و به فرموده پیغمبر (ص) اگر سجده بر غیر خدا جایز بود به تمام زنان دستور می‌دادم که به شوهرانشان سجده کنند.

حجت الاسلام فرجی، احترام و شخصیت پروری را به عنوان ۲ اصل مهم در زندگی برشمرد و اظهار داشت: احترام گذاشتن موجب تکامل زندگی و شیرین‌تر شدن محیط خانواده می‌شود.

وی، در پایان ضمن خیر مقدم به میهمانان و گردشگرانی که کاشان را به عنوان مقصد سفرخود قرار دادند خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سفری خوش و ایمن را داشته باشند.

علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر کاشان نیز، از کاشان به عنوان شهری هنرپرور، دانشمند، تاریخی و فرهنگی یاد کرد و گفت: شهردار جهادی کاشان با فعالیت‌ها و برنامه‌های رفاهی و تفریحی که طی یکسال به ویژه در تعطیلات نوروز شهر را برای میهمانان نوروزی مهیا کرده است قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ پخش صلوات خاصه ثامن الحجج (ع)، اجرای برنامه زورخانه‌ای، موسیقی توسط هادی اسکندری، اجرای تئا‌تر طنز توسط رضا رادبخت و صادق‌پور، سخنرانی علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر و حجت الاسلام فرجی مدیر حوزه‌های علمیه کاشان از دیگر برنامه‌های «شمیم فاطمی، نسیم بهاری» ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در بهار ۹۴ در پارک آیت اله مدنی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز