خبرگزاری کار ایران

در دور نخست سفرهای نوروزی؛

نعمتی: 18میلیون گردشگر از اماکن تاریخی کشور بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۲۱۶

مشاور عالی رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، گفت: در دور نخست سفرهای نوروزی، 18 میلیون گردشگر، از امکان تاریخی کشور بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، علی باقر نعمتی پیش از ظهر امروز در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد،  گفت: گردشگری، سومین صنعت دنیاست و با روند رشد به صنعت اول تبدیل خواهد شد.

نعمتی خاطرنشان کرد: سفرهای نوروزی پدیده جدیدی است و با رشد صنعت به فرهنگ عمومی تبدیل شده است، زیرا در گذشته نوروز در دید بازدیدها خانواده‌ها خلاصه می‌شد.

وی، با بیان اینکه 18 دستگاه ذیربط عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر هستند ادامه داد: باید از طریق سفرهای نوروزی کاری کنیم تا اقتصاد از بخش رایج به گردشگری منتقل شود.

نعمتی، شناسایی معضلات و مشکلات مربوط به سفر، برنامه‌ریزی برای ارائه راه‌حل برای حل این معضلات و ارائه خدمات بهینه از طریق هم‌افزایی و انسجام بین دستگاه‌ها را از ماموریت‌های اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر برشمرد.

وی افزود: ستادهای اجرایی در همه استان‌های کشور، نسبت به سال گذشته ستاد انسجام بهتری پیدا کرد و تلاش شد با برنامه‌ریزی مناسب به استقبال 94 بروند و این ویژگی باعث شده تا نگاه بلندمدت‌تر به ستاد داشته باشیم.

مشاور عالی رییس ستاد اجرایی سفر کشور به مشارکت مردم در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان کشوری که هم با خشکسالی مواجه است و هم کاهش قیمت نفت را دارد، باید به توسعه صنعت گردشگری بپردازد و برای گسترش آن از طریق جلب مشارکت مردم استفاده کند.

نعمتی با بیان اینکه از طریق تشکل‌های غیر دولتی و فراهم کردن زمینه همکاری و مشارکت مردمی می‌توان نوروز را به یک فرصت عظیم برای افزایش درآمد و توزیع ثروت تبدیل کنیم، اظهار کرد: این امر با برنامه‌ریزی مناسب امکان پذیر می‌شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز