خبرگزاری کار ایران

کارشناس طب سنتی - اسلامی:

۳۰ درصد آمار چربی کبد در کاشان بیشتر از ایران است

کد خبر : ۱۸۱۳۸۹

کارشناس طب سنتی - اسلامی اصفهان گفت: بر اساس آمار ارائه شده ۳۰ درصد آمار بیمارانی که در کاشان دچار چربی کبد هستند بیشتر از ایران است.

کارشناس طب سنتی - اسلامی اصفهان گفت: بر اساس آمار ارائه شده ۳۰ درصد آمار بیمارانی که در کاشان دچار چربی کبد هستند بیشتر از ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان رسول حیدری در همایش " فرهنگ و آداب روزه داری " و " جشنواره غذاهای سالم، ۳۰ سحر ۳۰ افطار " از برنامه های جشنواره " نسیم اجابت " در خانه تاریخی طباطبایی، عدم تحرک، بدخوری، تجمل گرایی در سفره و حاصل با هیاهو و هیجان غذا خوردن را از علل بیماری کبد چرب دانست.

وی، یکی از درس های مهم سلامت را قدرشناسی عنوان کرد و اظهار داشت: تغذیه و استفاده از غذاهای سالم همراه با قدرشناسی و سپاس معنا می گیرد.

به گفته وی، بهترین فرصت پاکسازی کبد، ماه مبارک رمضان است و در سه قوه رئیسه بدن بعد از مغز و قلب، کبد از همه مهمتر است.

این کارشناس طب سنتی، از استرس به عنوان پدر بیماری ها و یبوست مادر بیماری ها یاد کرد و تاکید کرد: ماه مبارک رمضان الگوی همه ماه ها است و در صورت رعایت نکردن دستورات اسلامی، مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و درمانگاه ها بعد از پایان این ماه دو برابر خواهد شد.

حیدری اذعان داشت: اگر اصول ماه رمضان رعایت شود یازده ماه در سلامت، تندرستی، شادی و نشاط به سر خواهیم برد.

وی، نوشیدنی ولرم برای افطار را به عنوان اولین حرکت غذایی نام برد و افزود: آب یخ و چای داغ دشمن کبد است که در هنگام سحر و افطار بایستی از آن پرهیز کرد.

به گفته وی، استفاده از چای داغ مانع جذب آهن به بدن می شود و درست غذا خوردن در سحر و افطار در راستای سلامت بدن حائز اهمیت است.

این کارشناس، زینت سفره را چیدن یک نوع غذا دانست و گفت: استفاده از سفره های قلمکاری بجای سفره های پلاستیکی و یکبار مصرف و خدمت به محیط زیست بهترین روش برای سلامت تغذیه است.

حیدری در پایان، انتخاب خانه تاریخی طباطبایی برای برگزاری چنین همایشی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امید است استفاده صحیح و درست کردن غذاهایی که به فرهنگ نیکان مان بر می گردد تولد دوباره خودش را در بین همشهریان و شهروندان نشان دهد.

سخنرانی آقایان حیدری و مواظب، برپایی سفره های رنگین غذا با کاربرد صحیح درست کردن غذا ویژه ماه مبارک در راستای معرفی غذاهای سالم توسط گروه سفیران سلامت همراه با غذاهای سالم، تغذیه سالم از جمله برنامه های این جشنواره بود.

گفتنی است: همایش " فرهنگ و آداب روزه داری "، " جشنواره غذاهای سالم، ۳۰ سحر ۳۰ افطار " با عنوان جشنواره " نسیم اجابت " با همکاری مرکز طب سنتی کاشان با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، مسئولین ادارات و پرسنل شهرداری کاشان در خانه تاریخی طباطبایی ها برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز