خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

اهدای خون توسط ۷۲۰ جوان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۸۲

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۹۹۶ جوان ۱۷ تا ۲۵ سال از ابتدای سال جاری تاکنون برای اهدا خون به مرکز انتقال خون قزوین مراجعه کردند که از این تعداد ۷۲۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

به گزارش ایلنا در قزوین، پژمان صالحی‌فر با اعلام این خبر گفت: اهدا خون جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال به عنوان یک اقدام مهم محسوب می شود، چرا که با گذشت زمان و افزایش سن یا بیماری تعداد اهداکنندگان مستمر کمتر شده و باید از ظرفیت خونی جوانان استفاده کرد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه عفونت مخفی هپاتیت ب در همه دنیا مساله بسیار مهمی محسوب می شود، ادامه داد: در گروه جوانان ریسک انتقال بیماری به شدت پایین است، چون از بدو تولد واکسن این بیماری را تزریق می‌کنند که این مزیت مهم اهداکنندگان جوان است.

صالحی‌فر با بیان اینکه طرح‌های مهمی برای جوان سازی اهدا کنندگان خون در قزوین برنامه ریزی شده، گفت: هم اکنون سه طرح تفاهم نامه با ارتش، بسیج و سپاه صاحب الامر (عج) و سازمان جوانان هلال احمر در دستور کار قرار دارد تا از گروه سنی جوانان تحت پوشش این مجموعه‌ها خون گیری شود.

این مسئول با بیان اینکه می خواهیم حدود ۱۰ درصد به جوان سازی اهداکنندگان خون تا پایان امسال اضافه شود، ادامه داد: تمام برنامه ریزی اداره کل انتقال خون برای جوان سازی اهداکنندگان خون با اهتمام جدی در سطح استان دنبال می‌شود.

صالحی‌فر با اشاره به آمار مشارکت بانوان قزوینی در اهدا خون، توضیح داد: مشارکت بانوان نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و هنوز بر ۶.۳ دهم درصد باقی مانده که امیدواریم امسال این آمار نیز به ۱۰ درصد برسد.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه از هر واحد خونی سه فرآورده گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت تامین می‌شود، یادآور شد: روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ واحد انواع فرآورده های خونی از جمله پلاسما و خون از سوی بیمارستان ها درخواست می شود که در ایام تعطیلات به دلیل تردد بالا و تصادفات جاده‌ای این تعداد افزایش می یابد.

صالحی‌فر به وجود مراکز ثابت انتقال خون در قزوین و تاکستان اشاره کرد و یادآور شد: سایر شهرستان‌های استان مرکز خون گیری ندارند که در این رابطه نیاز است تا یک سامانه سیار یا اتوبوس خون‌گیری راه اندازی شود.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه هم اکنون سه سردخانه در مرکز اهدا خون قزوین وجود دارد، یادآور شد: طرح بزرگ سردخانه پلاسما در قزوین از سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده که سال جاری با پیشرفت فیزیکی مناسب مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز