خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان در دیدار با رئیس خانه مطبوعات؛

106 روستای قزوین در دولت سیزدهم گازرسانی شد/برای وصول مطالبات حمایت نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۲۴۵

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در دولت سیزدهم به 106 روستا گازرسانی شد که تعداد زیادی از آن‌ها در طول یک سال انجام شد حتی علی‌رغم کاهش اعتبارات، خاتمه پروژه را اعلام نکردیم و گازرسانی ادامه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی حجتی‌پور در دیدار با رئیس خانه مطبوعات استان گفت: در سال گذشته 480 منبع سرمایه‌ای پیش‌بینی شده بود که این میزان در بودجه اصلاحی به 730 افزایش پیدا کرد تا بتوانیم گازرسانی به 133 روستا در طول 2 سال را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: از زمستان 1401 کار ما آغاز شده بود و تا زمستان 1402 حدود 86 تا 90 روستا گازرسانی شد، در سال 1402 هم 500 کیلومتر گازرسانی انجام شد که خیلی از آن‌ها صعب‌العبور هستند و به جاهایی وارد شده‌ایم که جاده و حتی آب ندارند.

به گفته این مسئول، درحال حاضر 114 روستا داریم که فاقد گاز هستند و پیش‌بینی ما این است 46 روستا برای امسال و سال پیش رو وارد برنامه شود؛ البته برای اجرایی شدن طرح‌ها لازم است سرانه گازرسانی افزایش پیدا کند و موضوع در جلسه با وزیر پیگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به گازرسانی به مسکن ملی بیان کرد: ما در شاخص‌های شهری عقب نیستیم و همیشه اولین دستگاهی هستیم که ورود پیدا می‌کنیم.

کاهش مصرف گاز توسط مردم استان را شاهد هستیم

حجتی‌پور ادامه داد: با درنظر داشتن موضوعات پدافندی در جنوب الوند یک خط طراحی شده که به قزوین و بیدستان وصل و با آن ظرفیت قزوین 2 برابر می‌شود؛ البته با همه این‌ها ناترازی موضوعی سراسری است.

وی اضافه کرد: سال گذشته روزانه 300 میلیون مترمعکب ناترازی داشتیم و باید این میزان را در مصرف کاهش دهیم؛ البته مردم فهیمی داریم و با توصیه‌های انجام شده مصرف مدیریت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین عنوان کرد: سال 1401 حدود 44 درصد مردم در پله اول تا سوم قرار داشتند که امسال به 62.3 رسید، در مجموع هم میزان حجم مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و نشان می‌دهد که مردم واقعیت‌ها را متوجه شده‌اند و حدود 80 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به آن‌ها تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در کنار فرهنگ‌سازی، سایر نهادها هم می‌توانند با اجرای برخی طرح‌ها به کاهش مصرف کمک کنند که تولید لوازم خانگی با راندمان بالا و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و سیستم تعرفه‌گذاری ازجمله آن‌ها است.

حمایت از مطبوعات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی مطرح شود

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته 15 میلیارد برای بهینه‌سازی موتورخانه‌ها هزینه شد که به ناترازی کمک می‌کند، صنعت هم باید برای خود زیرساخت ایجاد کند تا در شرایط بحرانی بتوانند کار خود را ادامه دهند و از اوایل سال باید به فکر سوخخت دوم برای زمستان باشند.

وی ادامه داد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هم سال گذشته علاوه بر انشعاب رایگان برای 600 خانوار لوله‌کشی رایگان انجام شد.

حجتی‌پور با اشاره به حمایت از مطبوعات گفت: باتوجه به اهمیت مطبوعات در اطلاع‌رسانی می‌توان حمایت از این صنف را به‌عنوان یک الویت قرار بگیرد که البته لازم است در استانداری مطرح و مصوب شود.

مطالبه 300 میلیاردی از مشترکین گاز استان

وی ادامه داد: ماهانه باید 23 هزار میلیارد تومان از محل فروش سوخت به خزانه برود و در قزوین 300 میلیارد از مشترکین طلب داریم که حدود 20 درصد آن از یک واحد صنعتی است؛ بخشی از پول‌های وزارت نفت به تهیه دارو تخصیص پیدا کرده و بنابراین وقتی بدهی‌ها پرداخت نمی‌شود، درواقع مشترک بخشی از پول دارو را نزد خود نگه داشته، از این رو وصول مطالبات باید مورد توجه جدی باشد که ما جزء استان‌های برتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه در وصول مطالبات حمایت نمی‌شویم تصریح کرد: باتوجه به عدم حمایت‌ها نگران هستیم.

وی ادامه داد: در افزایش تعرفه‌های کوره‌های آجرپزی که سال گذشته با آن مواجه بودیم و به یک باره باید هزینه انرژی آجری که با تعرفه قبلی تولید و به فروش رفته بود، افزایش پیدا می‌کرد، شرکت ملی گاز اولین مخالف بود؛ البته اعتراض ما مورد توجه قرار نگرفت، ما تعرفه‌گذار نیستیم و صرفا می‌توانیم پیشنهاد دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطبوعات در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی نقش قابل توجهی دارند و در خیلی از موارد به ما کمک می‌کنند و از این رو از رسانه‌های استان تشکر می‌کنیم.

در ادامه رئیس خانه مطبوعات استان قزوین به حمایت از رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: نیاز داریم که رسانه‌ها مورد حمایت نهادهای مختلف باشند.

سید مصطفی جعفری ادامه داد: ساماندهی خبرنگاران برای حضور در نشست‌های خبری در جلسه مشترک با شورای مرکزی روابط عمومی‌ها و رئیس شورای اطلاع رسانی استان مطرح شد.  

همچنین درباره تخصیص آگهی‌های دولتی به رسانه‌های برخط و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد مطالبی مطرح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز