خبرگزاری کار ایران

راه اندازی اولین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۶۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت :مدرسه هدایت ارومیه پس از مرمت و احیا تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی شده و با کاربری موزه و آموزشگاه صنایع‌دستی پذیرای گردشگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی صفری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مدرسه هدایت ارومیه گفت:این بنا با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد ریال مورد مرمت قرار گرفته و در حال حاضر با کاربری موزه و اولین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:این بنا در میان حیاط‌های بیرونی و درونی قرار گرفته و بر اساس معماری سنتی ایرانی، دارای اندرونی و بیرونی نسبتاً زیبایی است.

  صفری افزود: این مدرسه محلی پویا برای فعالیت هنرمندان صنایع است که ضمن انجام امورات اداری هنرمندان، به محلی برای برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی رشته های صنایع دستی تبدیل شده است.

به گفته وی، این مجموعه هم اکنون به صورت کامل مرمت و در حال بهره برداری است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان‌نورپردازی نماها و محوطه حیاط ضلع شمالی و جنوبی، رفع خطر و مرمت دیوار ضلع شرقی، ساماندهی و اجرای دیوار و نرده‌های فلزی جنب سردر بنا، اجرای سنگ‌فرش محوطه ورودی و حیاط شمالی، رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌ها، ساماندهی تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی بنا و ... را از جمله اقدامات مرمتی و عمرانی انجام شده در مدرسه هدایت ارومیه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز