خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۰۶

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی مسجد جامع ارومیه را یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی صفری در حاشیه بازدید خبرنگاران از مسجد جامع ارومیه گفت: در یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام گرفته است.

صفری مسجد جامع ارومیه را ازجمله شاهکارهای معماری ایرانی اسلامی برشمرد و ادامه داد: گچبری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است و مرمت وبازسازی  مسجد جامع با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تا کنون صورت گرفته است.

وی به اقدامات صورت گرفته در این مسجد اشاره کردو اظهار داشت :اجرای کامل نورپردازی مسجد و محوطه پیرامون بنا وهمچنین سنگ فرش و محوطه شمالی گنبد خانه وساخت و اجرای بخشی از درب و پنجره های چوبی بنا در بخش گنبد خانه و حجرات ضلع شرقی اجرای کامل نصب دوربین مدار بسته برای مجموعه تا کنون انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت: پروژه بازسازی حجرات پیرامون مسجد جامع ارومیه با توجه به اسناد و الگوهای تاریخی به صورت ویژه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و انتظار می رود با صرف هزینه حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی طی ۲ سال به اتمام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز