خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صمت استان گیلان خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ۸ اردیبهشت ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۳۶

رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت‌ بازرگانی در گیلان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از حضور گیلان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، تیمور پورحیدری با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای صادرکنندگان توانمند استان جهت حضور با قدرت در بازارهای جهانی می‌باشد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان دریچه و نماد صادرات ایران بنیانگذاری شده است خاطرنشان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو طی ۵ دوره برگزاری سبب ایجاد ارتباط تجاری با ۷۰ کشور جهان شده است و در ششمین دوره آن که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تمرکز بر ۶ گروه‌های کالایی؛ صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات/صنعت فرش دستباف/ صنایع دستی و گردشگری/دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی/ صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی/ گروه پتروشیمی خواهد بود و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت با آدرس www.irantsn.com مراجعه کنند.

وی با اشاره به اختصاص بیشترین سهم صادرات استان به گروه‌های کالایی صنعت، معدن و صنایع معدنی، اذعان داشت: سهم صادرات صنعتی گیلان در سال قبل بیش از ۳۵۰ میلیون دلاربود که نسبت به مدت مشابه درسال ۱۴۰۱ از نظر ارزش دلاری ۴ درصد و از نظر وزنی دو درصد رشد را نشان می‌دهد.

پورحیدری همچنین در خصوص واردات از مبادی استان اضافه کرد: واردات سال ۱۴۰۲ نسبت مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶ درصد و از نظر ارزش ۶۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت بازرگانی در سال گذشته تشریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۵ کارت بازرگانی صادر شد و ۶۷ کارت بازرگانی نیز در سال گذشته تعلیق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز