خبرگزاری کار ایران

نرخ بیکاری خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری و مشارکت اقتصادی بالاتر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۲۸۲

استاندار خراسان رضوی در دورهمی بهارانه مطبوعات و رسانه‌های استان گفت: در سال ۱۴۰۲ مطابق آمارها نرخ بیکاری استان ۶.۳ دهم درصد و در مقابل هم نرخ مشارکت ۴۳ درصد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در دورهمی بهارانه مطبوعات و رسانه‌های استان که در عمارت سلطانیه برگزار شد با اشاره به حماسه حضور مردم در رویداد سیاسی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ اظهار کرد: انتخابات به خوبی در سراسر استان همزمان با کشور برگزار و به برکت وجود امام رضا (ع) با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاباتی امن، رقابتی، با سلامت و مشارکت خوب و بهتر از گذشته برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود: اقدامات رسانه‌ای خوبی در این مدت رقم خورد. به طور مثال هم در ارتباط با همکاری و بدنه کلی اصحاب رسانه و هم در مجموعه استانداری؛ استودیو‌های سه گانه ایجاد شد که این گام مثبتی در حوزه تعاملات رسانه‌ای بود.

وی به تصویب سند پیوست رسانه‌ای در استان اشاره و خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: این اقدام مثبت به کشور تعمیم داده شد و معنی آن این است، استان خراسان رضوی برابر انتظار‌ها پیشتاز است و ما هم وظیفه داریم که زمینه‌ها را برای شما فراهم کنیم تا پرچم شما به عنوان خانه مطبوعات و مجموعه خبرنگاران در سطح کشور به برکت وجود امام رضا (ع) بلند باشد.

نظری با بیان اینکه به دنبال پیگیری و تسهیل مسائل مربوط به معیشت و مشکلات صنفی خبرنگاران هستیم، افزود: در گام اول تامین مسکن خبرنگاران، اقدامات لازم انجام شد و مراحل بعدی هم در حال اجرا است. بر این اساس آمار واجد شرایط نهایی برای این طرح باید مشخص باشد تا بر اساس آن تایید نهایی صورت بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی دو سال و نیم از عمر دولت اقدامات حوزه اقتصادی و زیرساخت‌ خراسان رضوی مطلوب و خوب ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ مطابق آمارها نرخ بیکاری استان ۶.۳ دهم درصد و در مقابل هم نرخ مشارکت ۴۳ درصد بود. همچنین ایجاد اشتغال خالص استان در سال ۱۴۰۰ عدد منفی داشت اما در ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۶ هزار و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ تا ۸۰ هزار اشتغال خالص به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در سرمایه‌گذاری خارجی، خصوصی و منابع بانکی روبه جلو هستیم، ادامه داد: همچنین در بخش صادرات و ترانزیت وضعیت ما مثبت است. از طرفی هم دو منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون را داریم که ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاران است.

نظری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین مبحث مولدسازی از موضوعات جدی ما بوده که ۲۳ همت اعتبار در قالب ۵ بسته برای آن تصویب شده و هدف جبران عقب ماندگی‌های استان و تکمیل پروژه‌های ناتمام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز