خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

۶ شرکت ورشکسته در قزوین راه اندازی و احیا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۲۲۳

رئیس کل دادگستری قزوین از احیا و راه اندازی ۶ شرکت ورشکسته در سال گذشته خبر داد و گفت: فعالیت دوباره این تعداد از واحدهای تولیدی توانست ۱۷۵ فرصت شغلی جدید را در سطح استان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی با اعلام این خبر گفت: براساس قانون تجارت پس از صدور رای قطعی از محاکم قضایی، به یک بنگاه اقتصادی ورشکسته اطلاق می شود.

رئیس کل دادگستری قزوین ادامه داد: سال گذشته برای ۵۷ شرکت ورشکسته در سطح استان یک هزار و ۵۹۰ فقره پرونده با موضوعاتی از قبیل پرونده محاکماتی، بدهکاری، بستانکاری، اداری و سایر موضوعات مربوط به مشکلات این واحدها تشکیل و اقدامات حقوقی، قضایی، ادرای، مالی و تامینی جهت حفظ حقوق ورشکسته و احیای کارگاه های تجاری در اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان قزوین انجام شد.

شعبانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه، خاطرنشان کرد: ۲۰ فقره مزایده در این رابطه صورت گرفته و ۱۸ مورد دیگر نیز بعد از طی مراحل قانونی در سال جاری مورد مزایده قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: از فروش اموال در مزایده، اجاره بها و سود سپرده درآمدی بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال حاصل شد که بخشی از موجودی ورشکستگان به میزان ۶۳ میلیارد و ریال به ۱۳۰ طلبکار جهت تسویه پرداخت، ۴۰ میلیارد ریال به سهامداران و واریز ۴۵ میلیارد ریال به صندوق خزانه دولت و همچنین بدهی ۱۸ شرکت و تاجر ورشکسته پرداخت و آگهی ختم ورشکستگی آنان نیز صادر شد.

به گفته این مسئول قضایی، در همین راستا ۴۱۰ پرونده مرتبط به ورشکستگان هم مختومه اعلام شد.

شعبانی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان قزوین، ۶ شرکت در استان احیا و راه اندازی شده و و ۲ شرکت دیگر نیز در حال احیا است که شرایط اشتغال به کار ۱۷۵ نفر در این واحدها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز