خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس و انجام خدمات اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۶۱۲

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین از ابتکار یکی از قضات دادگاه کیفری در صدور آرای جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان خبر داد و گفت: این آرا در راستای کاهش هزینه‌ها، اجرای بهتر عدالت و پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها، صادر شده است.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های حبس زدایی و بکارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام المنفعه،  ۴ رای جایگزین حبس توسط رئیس شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری ۲ شهرستان قزوین صادر شده است.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین با تقدیر از ابتکار عمل این قاضی افزود: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

شعبانی در تشریح این اقدام گفت،: چهار رای صادره شامل، ارایه خدمات عمومی رایگان به شرح خرید جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال برای زوجین تحت پوشش بهزیستی شهرستان قزوین؛ خرید مواد غذایی برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبیک به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، ارایه امور تاسیساتی و خدماتی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و کاشت نهال زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، می‌توان با جایگزینی مجازات افراد خصوصا در مورد مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز