خبرگزاری کار ایران

با توجه به سال نو و ماه رمضان؛

نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی قزوین تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۴۷

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: نظارت‌های بهداشتی از ۱۹ اسفند ماه آغاز شده تا ۲۲ فروردین ماه سال آینده و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا، امین جوادی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارت‌های دامپزشکی استان قزوین گفت: بازدیدهای میدانی به صورت روزانه از ساعت ۸ تا ۲۰ از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت می‌پذیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: نظارت بر فعالیت و بهداشت کشتارگاه‌های استان که به طور معمول از شب تا صبح فعالیت دارند نیز به صورت شبانه روزی انجام می‌شود تا گوشت با کیفت به دست مردم برسد.

وی عنوان کرد: 31 تیم نظارتی در استان وجود دارد که ۱۴ گروه به صورت ثابت و مابقی به صورت سیار بر عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

جوادی با بیان اینکه نظارت‌ها در تامین سلامت، حتی در زمان بارگیری و حمل فرآورده‌های خام دامی از ناوگان نیز انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در دما و شرایط بهداشتی فرآورده باشد، برخورد و در مواردی هم منجر به پلمب واحد صنفی خواهد شد تا جایی که در یک هفته اخیر نیز یک واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در قزوین پلمب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بازدید کارشناسان دامپزشکی براساس شیوه نامه و یا آیین نامه‌های اجرایی نظارت بهداشتی انجام می‌شود، افزود: بر همین اساس نیز بازدیدهای میدانی از سوی این اداره صورت می‌پذیرد.

به گفته وی، شهروندان قزوینی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را جهت رسیدگی و پیگیری به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین در خرید گوشت‌های قرمز بسته بندی شده، به تاریخ تولید و انقضای آن و در صورت خرید فرآورده‌های مرغی، به کد بهداشتی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز