خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی قزوین تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۱۳

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: بیش از 12میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در سال گذشته از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل موتابها در تشریح میزان تولید انرژی الکتریکی خالص نیروگاه در 12 ماهه سال گذشته گفت: از ابتدای سال 1402 تا پایان اسفند همان سال، 12 میلیارد و 40 میلیون و 616 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: از این میزان انرژی، 5 میلیارد و 457 میلیون و 591  هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 6 میلیارد و 583 میلیون و 25 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای 250مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

موتابها با اشاره به رشد تولید انرژی سال 1402 در مقایسه با سال 1401 اعلام داشت: در بازه زمانی 12 ماهه سال 1402، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، 2/10 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1401 رشد داشته است.

نیروگاه 2042 مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن 13 واحد بخاری وسیکل ترکیبی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز