خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

تورهای درون استانی و برون استانی در قزوین مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۹۳۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باتوجه به تقارن ماه رمضان و نوروز، در ماه رمضان نباید از تورهای درون استانی و برون استانی غفلت کرد، در استان قزوین ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی به ویژه در حوزه روستایی داریم.

به گزارش ایلنا، مهدی رجحانی در جلسه ستاد خدمات سفر نورزی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند بزنیم و روزهای پرخاطره بسازیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: باید تلاش کنیم در این ماه با حفظ سنت احیای شبانه، روزهای آرام و شب‌های پرشوری برای مردم رقم بزنیم، دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگی و شهری باید با برنامه‌های متنوع از جمله افزایش ساعت کاری مساجد، برگزاری مراسم‌های ویژه در طول شب و افزایش ساعت فعالیت اماکن تفریحی و خدماتی، بتوانند از این تقارن به عنوان یک فرصت ویژه استفاده کنند.

رجحانی گفت: در ماه رمضان مبارک به جز شب‌های قدر اغلب مساجد قبل از افطار برنامه نماز دارند یا بعد از افطار در ساعات محدودی فعالیت دارند اما در ایام نوروز فعالیت مساجد بعد از افطار باید استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین با محوریت اداره کل میراث فرهنگی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی رویدادهای شبانه در سطح شهر و استان اجرا شود، در واقع پیشنهاد می‌شود برنامه‌های ایام نوروز دو ساعت قبل از افطار آغاز و تا پاسی از شب ادامه پیدا کند. 

این مسئول تاکید کرد: می‌توان با یک تور نیم‌روزه زمینه بازدید از روستاها را فراهم کرد، این تورها می‌توانند بعد از نماز ظهر اجرا شوند و تا پاسی از شب ادامه داشته باشند که مشکلی برای روزه‌داران ایجاد نشود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین راهی، بیان کرد: نمازخانه و سرویس بهداشتی این مراکز باید از کیفیت و نظافت قابل توجهی برخوردار باشند و اگر نیاز به مرمت و احیا است در اولین فرصت این موضوعات پیگیری شود، در این زمینه لازم است گشت ویژه نظارتی از مجتمع‌های بین راهی بازدید کند.

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی ورودی‌های استان قزوین بیان کرد: یکی از اقداماتی که در ایام نوروز شاهد آن هستیم، ایجاد غرفه سوغات و محصولات در ورودی شهرها و نقاط ثقل گردشگری است، این امر باید مورد توجه میراث فرهنگی قرار گیرد به طوری که هم این غرفه‌ها با کیفیت‌ترین و اصیل‌ترین محصولات تولیدی استان را ارائه دهند و هم این که نحوه قرارگیری آن‌ها طوری نباشد که چهره زشت و ناموزونی از فرهنگ گردشگری و میزبانی استان ارائه شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه کمپ های ویژه نوروزی، پویش سفر ایمن راهداری و وضعیت عوارضی‌های استان مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز